Integrarea profesorului debutant în colectivul pedagogic
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
284 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 17:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (480)
Organization of instruction (530)
SM ISO690:2012
GARBATOVSCHI, Valeria. Integrarea profesorului debutant în colectivul pedagogic . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 4(134), pp. 45-48. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7038991
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(134) / 2022 / ISSN 1810-6455

Integrarea profesorului debutant în colectivul pedagogic

The Integration of the Novice Teacher into the Pedagogical Team

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7038991
CZU: 37.091

Pag. 45-48

Garbatovschi Valeria
 
Colegiul Pedagogic „Alexei Mateevici”, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 19 septembrie 2022


Rezumat

Debutul carierei profesionale este o etapă importantă pentru cadrele didactice, în care se pun bazele identității profesionale, cadrul didactic integrându-se mai mult sau mai puțin în colectivul pedagogic. Cu eforturi individuale și ale instituției de învățământ, prin reprezentanții acesteia, cadrele didactice sunt familiarizate cu regulile colectivului pedagogic, cerințele de muncă și de comportament, modul de organizare etc. În funcție de măsura integrării socioprofesionale, confortul psihologic și climatul organizațional, profesorul debutant pune umărul la calitatea procesului educațional.

The start of the professional career is an important stage for teaching staff, in which the foundations of the professional identity are laid, the teaching staff more or less integrating into the teaching team. With individual efforts and that of the educational institution, through its representatives, the teachers become familiar with the rules of the pedagogical team, the work and behavior requirements, the organization etc. Depending on the degree of socio-professional integration, the psychological comfort, and the organizational climate, the novice teacher gets to contribute to the quality of the education provided by the institution.

Cuvinte-cheie
integrare socioprofesională, profesor debutant, experienţă, competențe, climat, mentorat,

socio-professional integration, novice teacher, Experience, skills, climate, mentoring