Patternul educațional al dezvoltării competențelor de comunicare ale elevilor (educația fizică)
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
290 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-21 23:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.042.2:316.454.52+372.853 (1)
Education in relation to the educand, pupil. Guidance (245)
Social processes. Social dynamics (577)
SM ISO690:2012
FLOREA, Mihaela. Patternul educațional al dezvoltării competențelor de comunicare ale elevilor (educația fizică). In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 2(28), pp. 177-183. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v28i2.177-183
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(28) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Patternul educațional al dezvoltării competențelor de comunicare ale elevilor (educația fizică)

Educational pattern of communication skills development of students (physical education)

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v28i2.177-183
CZU: 37.042.2:316.454.52+372.853

Pag. 177-183

Florea Mihaela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 7 septembrie 2022


Rezumat

Derivând din scopul urmărit, acest articol descrie o activitate de formare a competențelor de comunicare într-un context mai special, acela al lecției/activității de educație fizică, urmărind să aducă argumente în favoarea acestei corelații formative. Sunt analizate unele rezultate ale elevilor în ceea ce privește competențele de comunicare în rol de premise. Educația fizică este un puternic instrument educațional, care poate ajuta tinerii să își dezvolte competențele sociale și pe cele de comunicare. Cercetarea care să dezvăluie modul în care elevii percep realitatea, modul în care se raportează la ea prin comunicare și modul în care ei percep necesitatea acestor competențe este necesară din perspectiva formării, pe parcursul ciclului liceal, a unor tineri care să se poată insera cu succes pe piața muncii și care să se poată adapta la schimbările din ce în ce mai dese ce au loc în societatea de astăzi. Anume din aceste motive articolul analizează corelarea dintre comunicare și educația fizică în cadrul activității de învățare, „căutând” soluții pertinente pentru formarea competențelor de comunicare în afara disciplinelor lingvistice.

Deriving from the intended purpose, this article describes an activity of forming communication skills in a more special context, that of the physical education lesson/ activity, aiming to make arguments in favour of this formative correlation. Some of the students' results in terms of communication skills in the role of premises are analysed. Physical education is a powerful educational tool that can help young people develop their social and communication skills. Research that reveals how students perceive reality, how they relate to it through communication and how they perceive the need for these skills is necessary from the perspective of forming, during the high school cycle, young people who can successfully insert themselves into the labour market and who can adapt to the increasingly frequent changes taking place in today's society. It is for these reasons that the article analyses the correlation between communication and physical education within the learning activity, "looking" for relevant solutions for the formation of communication skills outside the linguistic disciplines.

Cuvinte-cheie
comunicare, competenţă de comunicare, educație fizică, pattern educațional, corelare,

communication, communication competence, physical education, educational pattern, correlation