Internationalization in university education in Israel: problems, valuable experiences for international cooperation in the field of education
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
290 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-13 22:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.091(569.4) (1)
Higher education. Universities. Academic study (2561)
SM ISO690:2012
ALVAKILI, Noha, ROŞCA, Ludmila. Internationalization in university education in Israel: problems, valuable experiences for international cooperation in the field of education. In: Anale ştiinţifice ale Academiei „Ştefan cel Mare” a MAI al RM: ştiinţe juridice, 2022, nr. 15, pp. 186-200. ISSN 1857-0976. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6831058
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anale ştiinţifice ale Academiei „Ştefan cel Mare” a MAI al RM: ştiinţe juridice
Numărul 15 / 2022 / ISSN 1857-0976

Internationalization in university education in Israel: problems, valuable experiences for international cooperation in the field of education

Internaționalizarea în învățământul universitar din Israel: probleme, experiențe valoroase pentru cooperarea internațională în domeniul educației

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6831058
CZU: 378.091(569.4)

Pag. 186-200

Alvakili Noha1, Roşca Ludmila2
 
1 Ministerul Educației din Israel,
2 Academia de Administrare Publică, Republica Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 19 iulie 2022


Rezumat

The internationalization of higher education is a relatively new phenomenon, which at a conceptual level can have various interpretations. The analysis of the phenomenon allows us to find that since the late Middle Ages, universities have been appreciated as a sociocultural phenomenon, whose purpose was to spread knowledge beyond the territory of their location. At the same time, higher education institutions, established in the 19th and 20th centuries, have fulfilled their traditional functions of forming professional groups and the local elite, as well as developing science and technology at the national level. In this article, the authors describe the process of internationalization of higher education in Israel, in order to explain the need to assimilate the correlation of phenomena: globalization, internationalization, important for the knowledge-based society.

Internaționalizarea învățământului superior este un fenomen relativ nou, care la nivel conceptual poate avea interpretări variate. Analiza fenomenului ne permite să constatăm că, începând din Evul Mediu târziu, universitățile au fost apreciate ca fenomen sociocultural, al cărui scop era răspândirea cunoștințelor dincolo de teritoriul spațiului amplasării lor. În același timp, instituțiile de învățământ superior, înființate în secolele XIX și XX, și-au îndeplinit funcțiile tradiționale de formare a grupurilor profesionale și a elitei locale, precum și de dezvoltare a științei și tehnologiei la nivel național. În acest articol autorii descriu procesul de internaționalizare a învățământului superior din Israel, cu scopul de a explica necesitatea asimilării corelației fenomenelor globalizare și internaționalizare, extrem de importante pentru o societate bazată pe cunoaștere.

Cuvinte-cheie
higher education, internationalization, education system, planning and budgeting committee,

învăţământ superior, internationalizare, sistem educaţional, Comitet de planificare și bugetare