Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
342 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-27 20:33 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013.43 (34) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3901) |
SM ISO690:2012 DOROBANȚU-DINA, Roxana-Georgeta. Aspecte conceptual-metodologice în formarea competenței interculturale a elevilor din clasele gimnaziale. In: Intertext , 2022, nr. 1(59), pp. 168-175. ISSN 1857-3711. DOI: https://doi.org/10.54481/intertext.2022.1.19 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Intertext | ||||||
Numărul 1(59) / 2022 / ISSN 1857-3711 /ISSNe 2345-1750 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.54481/intertext.2022.1.19 | ||||||
CZU: 37.013.43 | ||||||
Pag. 168-175 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul de față cuprinde în sinteză aspecte conceptual-metodologice care stau la baza formării competenței interculturale elevilor din clasele gimnaziale. Abordarea curriculară a educației interculturală este un domeniu relativ nou pentru România. Mai concret, din anul școlar 2017-2018 este studiată la clasele gimnaziale, în speță la clasa a VI-a, o oră pe săptămână în trunchiul comun. În anul 2016 au fost adoptate noile planuri-cadru de învăţământ pentru gimnaziu, aprobate prin ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 3590/ 05.04.2016. Acestea sunt aplicate din anul școlar 2017-2018 la clasele a V-a şi a VI-a, începând cu anul şcolar 2019-2020 la clasa a VII-a, iar din anul şcolar 2020-2021 la clasa a VIII-a. Finalitatea educației școlare are la bază dobândirea competențelor cheie de către elevi și formarea profilului absolventului, apt să se integreze social și profesional. Printre cele opt competențe cheie care se află în Recomandarea Consiliului Europei din anul 2006, se numără și competența interculturală. În esență, competența interculturalǎ se formează în cadrul mai multor discipline de studiu, ci nu doar la nivelul orei de educație interculturală. Astfel, susținem că aceasta este ,,șlefuită” în mod organizat și sistematic prin activități formale sau non-formale, de către profesori. O serie de metode didactice stau la baza formării competenței interculturale elevilor din clasele gimnaziale sunt amintite aici. Acestea au fost aplicate cu succes de către autoare la clasă. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie interculturală, interculturalitate, competenţă, competenţă interculturală, proiect educațional, jocul de rol, metode didactice, intercultural education, interculturality, competence, intercultural competence, educational project, role play, teaching methods |
||||||
|