Metode de predare și orientare a învățământului pe crearea de competențe
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
326 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-09 23:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.3.012 (1)
Education (14220)
SM ISO690:2012
APACHIŢA, Svetlana. Metode de predare și orientare a învățământului pe crearea de competențe. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, 8 octombrie 2021, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2021, Ediția 10, Vol. II, pp. 24-27. ISBN 978-9975-50-272-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 10, Vol. II, 2021
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică"
Bălți, Moldova, 8 octombrie 2021

Metode de predare și orientare a învățământului pe crearea de competențe

CZU: 371.3.012

Pag. 24-27

Apachiţa Svetlana
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 22 iunie 2022


Rezumat

Teaching methods are not only dimensions of the study process, but is also an integral part of the teaching concept. The starting point of learning should not be the inputs, but the outputs of the study process, the outcomes that are called competencies. Thus, only after the final learning product has been established, the curriculum design can be determined.

Teaching methods are not only dimensions of the study process, but is also an integral part of the teaching concept. The starting point of learning should not be the inputs, but the outputs of the study process, the outcomes that are called competencies. Thus, only after the final learning product has been established, the curriculum design can be determined.

Cuvinte-cheie
competence, task, units of competences, skills, knowledge, attitudes