Învățarea prin intermediul obiectelor aplicată în cadrul educației pentru dezvoltare durabilă (componenta mediu)
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
215 4
Ultima descărcare din IBN:
2022-07-20 02:18
SM ISO690:2012
DONICA, Ala. Învățarea prin intermediul obiectelor aplicată în cadrul educației pentru dezvoltare durabilă (componenta mediu). In: Mediul şi dezvoltarea durabilă,: conferinţă ştiinţifică naţională cu participare internaţională, Ed. 4, 25-28 octombrie 2018, Chişinău. Chişinău: Tipografia UST, 2018, Ediţia 4, pp. 229-232.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Mediul şi dezvoltarea durabilă,
Ediţia 4, 2018
Conferința "Mediul şi dezvoltarea durabilă, "
4, Chişinău, Moldova, 25-28 octombrie 2018

Învățarea prin intermediul obiectelor aplicată în cadrul educației pentru dezvoltare durabilă (componenta mediu)


Pag. 229-232

Donica Ala
 
Institutul de Ecologie şi Geografie
 
 
Disponibil în IBN: 21 iunie 2022


Rezumat

“Sustainable development is development that meets the needs of the present without compromising the ability of future generations to meet their own needs”, according to Brundtland Commission, 1987. Sustainable development is based on the three pillars of sustainability: economic, environmental and social sustainability and education is a link between them and develops new visions about global issues, shaping attitudes, desirable behaviors and skills needed to achieve sustainable development goals. Education for Sustainable Development includes several interesting and innovative methodological approaches, based on active participation and learning by experience (among these and the method of learning through objects). The paper presents examples of possible activities in nature, which involve learning through objects presented by activities related to the study of protected natural areas.

Cuvinte-cheie
Method, sustainable development, environment