Sugestii teoretico-metodologice privind gândirea muzicală şi dezvoltarea potenţialului creativ al elevilor pianişti
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
464 9
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-11 17:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[780.8:780.616.433]:372.8 (5)
Music (1804)
Education (14011)
SM ISO690:2012
GRECU, Vasile. Sugestii teoretico-metodologice privind gândirea muzicală şi dezvoltarea potenţialului creativ al elevilor pianişti. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 15 aprilie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Notograf Prim" SRL, 2022, pp. 63-67. ISBN 978-9975-84-176-4. DOI: https://doi.org/10.55383/iadc2022.12
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul artistic – dimensiuni culturale 2022
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale"
Chişinău, Moldova, 15 aprilie 2022

Sugestii teoretico-metodologice privind gândirea muzicală şi dezvoltarea potenţialului creativ al elevilor pianişti

Theoretical-methodological suggestions regarding musical thinking and the development of the creative potential of pianist students

DOI: https://doi.org/10.55383/iadc2022.12
CZU: [780.8:780.616.433]:372.8

Pag. 63-67

Grecu Vasile
 
Institutul Patrimoniului Cultural
 
Disponibil în IBN: 13 mai 2022


Rezumat

Începutul raţional logic în gândirea muzicală face viaţa muzicianului nu numai emoţională, cât şi intelectuală, iar activitatea artistică în vederea gândirii muzicale presupune o comunicare performantă. Interpretul tinde spre performanţă pentru a impresiona prin capacităţile de a crea o lume magică cu evenimente şi transformări, cooperând cu spiritul şi sensibilitatea umană. Rezultatul scontat este fertilizarea factorilor care sunt implicaţi în formarea unei personalităţi culte, echilibrate. Totodată, fenomenul gândirii în activitatea artistică devine esenţial, determinând obiectivul general al instruirii muzicale, iar odată cu aceasta gândirea muzicală devine pilon fundamental al şcolarizării pianistice.

The rational logical beginning in musical thinking makes the musician’s life not only emotional, but also intellectual, and the artistic activity for musical thinking involves efficient performance communication. The performer tends to impress with his ability to create a magical world with events and transformations, cooperating with the human spirit and feeling. The expected result is the fertilization of the factors that are involved in the formation of a cultivated, balanced personality. At the same time, the phenomenon of thinking in the artistic activity becomes essential, determining the general objective of musical education, and with this musical thinking becomes a fundamental pillar of the piano school.

Cuvinte-cheie
gândire muzicală, educaţie artistică, artă pianistică, cultura muzicală, performanţă, gust, formă