Argumente pentru implementarea resurselor digitale în didactica disciplinei opţionale „educaţie financiară” în învăţământul primar
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
492 35
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 22:51
SM ISO690:2012
SABĂU, Lidia. Argumente pentru implementarea resurselor digitale în didactica disciplinei opţionale „educaţie financiară” în învăţământul primar. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 1 ianuarie 2021, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Vol.19, Partea 2, pp. 40-47. ISBN 978-9975-46-296-9. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.19, Partea 2, 2021
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2021

Argumente pentru implementarea resurselor digitale în didactica disciplinei opţionale „educaţie financiară” în învăţământul primar


Pag. 40-47

Sabău Lidia
 
 
 
Disponibil în IBN: 6 mai 2022


Rezumat

The implementation of the discipline of Financial Education at the level of primary education could be achieved in a much more efficient way if the appropriate digital resources were used so as to make the little schoolchildren to realize notions in the field of economics at an elementary level. Using unique data from a sample of students who have studied at one time or are currently studying this discipline, the impact of financial instruction on primary school students has been studied. Given that textbooks do not exist or have a fairly limited addressability, digital resources can provide the most appropriate materials so that students become acquainted with elements such as: barter, money, savings, investment, card, interest, etc. Finally, the results will show that students with an elementary financial education are better prepared to face the financial challenges they face in their daily lives, so that they can correctly decide the destination of the amount of money they have at a given time.

Implementarea disciplinei de educaţie financiară la nivelul învăţământului primar s-ar putea realiza într-un mod mult mai eficient, dacă s-ar utiliza resursele digitale potrivite, astfel încât să îi facă pe micii şcolari să conştientizeze la nivel elementar noţiuni din domeniul economiei. Folosind date unice dintr-un eşantion de elevi care au studiat la un moment dat sau care studiază actualmente această disciplină, s-a analizat impactul instruirii financiare asupra elevilor de şcoală primară. Având în vedere că manuale nu există sau au o adresabilitate destul de restrânsă, resursele digitale pot furniza materialele cele mai adecvate astfel încât elevii să facă cunoştinţă cu elemente precum: troc, bani, economisire, investiţie, plată, card bancar, dobândă, profit, pierdere etc. În cele din urmă, rezultatele vor arăta că elevii cu o elementară educaţie financiară sunt mai pregătiţi să facă faţă provocărilor financiare cu care se întâlnesc în viaţa de zi cu zi, astfel încât să decidă corect destinaţia sumei de bani pe care o deţin la un moment dat.

Cuvinte-cheie
Financial education, digital resources, financial literacy,

educație financiara, resurse digitale, alfabetizare financiară