Articolul precedent |
Articolul urmator |
647 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
372.41/.46 (3) |
Education (15497) |
SM ISO690:2012 МАКУХА, Галина, КУРАЧИЦКИ, Анжела. Трудности восприятия и изучения нехудожественных текстов на уроках русского языка и литературы в начальной школе. In: Implicarea studenților, masteranzilor și doctoranzilor în activități de cercetare dezvoltate de mediul asociativ: provocări și soluții, 24 iunie 2021, Chişinău. CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 147-154. ISBN 978-9975-46-558-8.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Implicarea studenților, masteranzilor și doctoranzilor în activități de cercetare dezvoltate de mediul asociativ: provocări și soluții 2021 | ||||||||
Seminarul "Implicarea studenților, masteranzilor și doctoranzilor în activități de cercetare dezvoltate de mediul asociativ: provocări și soluții" Chişinău, Moldova, 24 iunie 2021 | ||||||||
|
||||||||
CZU: 372.41/.46 | ||||||||
Pag. 147-154 | ||||||||
|
||||||||
Descarcă PDF | ||||||||
Rezumat | ||||||||
The article deals with one of the relevant problems of modern schoolchildren related to the solution of communicative and cognitive tasks. The distinctive features of fiction and non-fiction text are described, the work with non-fiction text in all grades of primary school is presented according to the Curriculum 2018. The research is conducted within the framework of the study of non-fiction text in order to identify reading skills. The difficulties of working with the non-fiction text in the lessons of Russian language and literature in primary school are identified, the methods of working with this type of text are systematized. Methodological recommendations are offered for working with non-fiction text. |
||||||||
Cuvinte-cheie non-fiction text, attribute, sign, functionality, significance, techniques, difficulties, recommendations, Guideline, text non-literar, atribut, semn, funcţionalitate, semnificaţie, tehnici, dificultăţi, recomandări, instrucțiuni |
||||||||
|