Profesionalizarea cadrelor didactice din România şi cursurile de formare continuă. Studii de caz
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
369 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-11 12:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091(498) (2)
Organization of instruction (533)
SM ISO690:2012
OPRIŞ, Dorin. Profesionalizarea cadrelor didactice din România şi cursurile de formare continuă. Studii de caz. In: Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale, Ed. 1, 20-22 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 30-46. ISBN 978-9975-46-567-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale 2021
Conferința "Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale"
1, Chişinău, Moldova, 20-22 octombrie 2021

Profesionalizarea cadrelor didactice din România şi cursurile de formare continuă. Studii de caz

CZU: 37.091(498)

Pag. 30-46

Opriş Dorin
 
Universitatea „1 decembrie 1918”, Alba Iulia
 
 
Disponibil în IBN: 25 aprilie 2022


Rezumat

Analize şi cercetări au evidenţiat în mod constant în România, după 1990, nevoia derulării la nivel ministerial de proiecte care să vizeze formarea continuă a cadrelor didactice, în contextul frecventelor schimbări în plan curricular. Dintre proiectele care şi-au propus formarea continuă a cadrelor didactice, cele mai importante sunt proiectul „Didacticieni” şi proiectul „CRED”. Obiectivul central pentru proiectul „Didacticieni” a vizat dezvoltarea competentelor profesionale pentru un număr de 1500 cadre didactice din învăţământul superior, persoane care predau sau care pot preda didactica specialităţii, care coordonează sau care pot coordona practica pedagogică. Apariţia, începând cu anul 2012, a unui nou model curricular la ciclul primar şi gimnazial, marcat de o nouă paradigmă privind centrarea pe competenţe a programelor şcolare la aceste cicluri de învăţământ, a accentuat nevoia unor cursuri de formare relevante, care să ofere practicienilor necesarele perspective de înţelegere şi utilizare a noilor programe şcolare. Analiza de faţă îşi propune să evidenţieze câteva aspecte importante, la nivel de finalităţi şi de realizări, ale celor două proiecte de formare continuă a cadrelor didactice, cât şi modul în care ele se completează în susţinerea utilizării eficiente a programelor şcolare centrate pe competenţe.

Analysis and research have consistently highlighted in Romania, after 1990, the need to carry out at ministerial level projects aimed at the continuous training of teachers, in the context of frequent changes in the curriculum. Among the projects that have aimed at the continuous training of teachers, the most important are the "Didacticians" project and the "CRED"project. The central objective of the "Didacticians" project was to develop professional skills for a number of 1500 higher education teachers, people who teach or who can teach the didactics of the specialty, who coordinate or who can coordinate pedagogical practice. The emergence, since 2012, of a new curricular model in primary and secondary schools, marked by a new paradigm on the skills-based focus of school curricula in these schools, has accentuated the need for relevant training courses, which provide practitioners with the necessary perspectives to understand and use the new school curricula. The present analysis aims to highlight some important aspects, at the level of goals and achievements, of the two projects of continuous training of teachers, as well as how they complete each other in supporting the effective use of school programs centered on skills.

Cuvinte-cheie
curriculum, skills, teachers, training project, continuous trening