Articolul precedent |
Articolul urmator |
369 29 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-11 12:47 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091(498) (2) |
Organization of instruction (533) |
SM ISO690:2012 OPRIŞ, Dorin. Profesionalizarea cadrelor didactice din România şi cursurile de formare continuă. Studii de caz. In: Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale, Ed. 1, 20-22 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 30-46. ISBN 978-9975-46-567-0.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale 2021 | ||||||
Conferința "Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale" 1, Chişinău, Moldova, 20-22 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.091(498) | ||||||
Pag. 30-46 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Analize şi cercetări au evidenţiat în mod constant în România, după 1990, nevoia derulării la nivel ministerial de proiecte care să vizeze formarea continuă a cadrelor didactice, în contextul frecventelor schimbări în plan curricular. Dintre proiectele care şi-au propus formarea continuă a cadrelor didactice, cele mai importante sunt proiectul „Didacticieni” şi proiectul „CRED”. Obiectivul central pentru proiectul „Didacticieni” a vizat dezvoltarea competentelor profesionale pentru un număr de 1500 cadre didactice din învăţământul superior, persoane care predau sau care pot preda didactica specialităţii, care coordonează sau care pot coordona practica pedagogică. Apariţia, începând cu anul 2012, a unui nou model curricular la ciclul primar şi gimnazial, marcat de o nouă paradigmă privind centrarea pe competenţe a programelor şcolare la aceste cicluri de învăţământ, a accentuat nevoia unor cursuri de formare relevante, care să ofere practicienilor necesarele perspective de înţelegere şi utilizare a noilor programe şcolare. Analiza de faţă îşi propune să evidenţieze câteva aspecte importante, la nivel de finalităţi şi de realizări, ale celor două proiecte de formare continuă a cadrelor didactice, cât şi modul în care ele se completează în susţinerea utilizării eficiente a programelor şcolare centrate pe competenţe. |
||||||
Cuvinte-cheie curriculum, skills, teachers, training project, continuous trening |
||||||
|