Strategii de predare a romanului „Tema pentru acasă” de Nicolae Dabija
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
340 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 21:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:801.82 (7)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3901)
Sources of linguistics and philology. Collections of texts (60)
SM ISO690:2012
DOLGU, Ludmila, STRĂJESCU, Natalia. Strategii de predare a romanului „Tema pentru acasă” de Nicolae Dabija. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica științelor filologice, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 3, pp. 33-38. ISBN 978-9975-76-382-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 3, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Strategii de predare a romanului „Tema pentru acasă” de Nicolae Dabija

CZU: 37.016:801.82

Pag. 33-38

Dolgu Ludmila1, Străjescu Natalia2
 
1 Liceul Teoretic „Boris Dânga”, Criuleni,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 12 aprilie 2022


Rezumat

Lectura are un rol foarte important în viaţa copiilor, cu impact profund pentru anii următori. Cartea reprezintă cel mai complet depozit al inteligenţei omeneşti dobândit de-a lungul existenţei noastre, devenind un prieten de necontestat. Didactica modernă așază în centrul procesului de învățământ elevul, care participă la propria sa formare, profesorului revenindu-i rolul de a proiecta, organiza, de a conduce, de a corecta activitatea propriu-zisă, în vederea dezvoltării inteligenței și însușirii unei conduite adecvate. În cele ce urmează, vom încerca să reflectăm câteva strategii de predare a romanului Tema pentru acasă de Nicolae Dabija, cartea de căpătâi a intelectualității basarabene.

Reading plays a very important role in children’s life with a profound impact in the following years. The book is the most complete repository of human intelligence acquired during our existence, becoming an undisputed friend. Modern didactics places in the center of the educational process, the student, who participates in his own training, the teacher having the role of designing, organizing, leading, correcting the activity itself, in order to develop intelligence and appropriate behavior. In the following article we will try to reflect some strategies for teaching the novel Tema pentru acasă by Nicolae Dabija, the leading book of the Bessarabian intellectuals.

Cuvinte-cheie
didactica modernă, strategii, literatură, operă literară, învăţământ,

modern didactics, Strategies, literature, literary work, education