Proiectarea strategică a asistenței metodologice din perspectiva pedagogiei diversității
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
566 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 20:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091.13/.16(478) (1)
Organization of instruction (533)
SM ISO690:2012
GORAŞ-POSTICĂ, Viorica, CHEPTANARI, Svetlana. Proiectarea strategică a asistenței metodologice din perspectiva pedagogiei diversității. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , Ed. 2022, 11 februarie 2022, Comrat. Comrat, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Comrat, 2022, Vol.2, pp. 37-40. ISBN 978-9975-83-176-5; 978-9975-83-178-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă, educaţie, cultură
Vol.2, 2022
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
2022, Comrat, Moldova, 11 februarie 2022

Proiectarea strategică a asistenței metodologice din perspectiva pedagogiei diversității

CZU: 37.091.13/.16(478)

Pag. 37-40

Goraş-Postică Viorica1, Cheptanari Svetlana2
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 4 aprilie 2022


Rezumat

The authors approach in an essential way the results of a pedagogical research on the strategic planning in the field of the methodological assistance. The management teams from the medical colleges of the Republic of Moldova, assigned to the Center of Excellence in Medicine and Pharmaceuticals "Raisa Pacallo", served as a sample application. A well-designed participatory teaching partnership can be a key factor in increasing the quality of vocational education, despite the many challenges posed by contemporary diversity.

Cuvinte-cheie
strategic planning, methodological assistance, medical colleges, center of excellence, vocational education, quality of education, diversity challenges