Performanța managementului APL și criteriile calitative de evaluare a acesteia
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
327 33
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 19:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005+352 (1)
Management (1889)
Lowest levels of administration. Local government. Municipal administration. Local authorities (426)
SM ISO690:2012
FETESCU, Cezara. Performanța managementului APL și criteriile calitative de evaluare a acesteia. In: Administrarea Publică, 2022, nr. 1(113), pp. 107-113. ISSN 1813-8489. DOI: https://doi.org/10.52327/1813-8489.2022.1(113).09
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Administrarea Publică
Numărul 1(113) / 2022 / ISSN 1813-8489

Performanța managementului APL și criteriile calitative de evaluare a acesteia

Managemet performance of local public administration and the qualitattive criteria for its evaluation

Эффективность управления и качественные критерии его оценки

DOI:https://doi.org/10.52327/1813-8489.2022.1(113).09
CZU: 005+352

Pag. 107-113

Fetescu Cezara
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 23 martie 2022


Rezumat

Currently, the notion of “performance” is infiltrating with safe steps in public management. Attempts to assign concrete qualities to the performances registered by the LPA management are more and more frequent, in order to identify some possibilities to quantify these performances. The article tries to clarify what the performance itself entails, and then to identify the qualitative criteria that are relevant for the evaluation of these performances. In order to establish the criteria, the legal prerogatives of the LPA that ensure the increase of the quality of life in the local community, as well as the needs and expectations of the community were taken into account, for the simple reason that the objectives of civil servants must be correlated with community needs.

În prezent noțiunea de „performanță” se infiltrează cu paşi siguri şi în managementul public. Tot mai frecvente sunt încercările de a le atribui calități concrete performanțelor înregistrate de managementul APL, în vederea identificării unor posibilități de cuantificare a acestor performanțe. Articolul încearcă să precizeze ce presupune performanța în sine ca, ulterior, să identifice criteriile calitative ce prezintă relevanță pentru evaluarea acestor performanțe. În vederea stabilirii criteriilor s-a ținut cont atât de prerogativele legale ale APL ce presupun asigurarea creşterii calității vieții în comunitatea locală, cât şi de necesitățile şi aşteptările comunității, din simplu motiv că obiectivele funcționarilor publici trebuie să fie neapărat corelate cu nevoile comunității.

Cuvinte-cheie
performance, management, local public administration, criteria, evaluation,

performanţă, management, administraţie publică locală, criterii, evaluare