Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
287 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-14 11:41 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[780.8:780.616.433.083.21]:781.61 (2) |
Music (1872) |
SM ISO690:2012 ENOIU-PÂNZARIU, Andrei. Romantismul și noua dramaturgie muzicală a duo-ului pianistic în creaţia lui Felix Mendelssohn-Bartholdy. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 4(41), pp. 72-77. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||||
Numărul 4(41) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||||
|
||||||||
CZU: [780.8:780.616.433.083.21]:781.61 | ||||||||
Pag. 72-77 | ||||||||
|
||||||||
Descarcă PDF | ||||||||
Rezumat | ||||||||
Operele pentru pian la patru mâini ale lui Felix Mendelssohn-Bartholdy nu sunt numeroase, dar se încadrează perfect în stilul general, precum şi în scriitura pianistică a compozitorului. În literatura de duo el a lăsat două piese de factură concertistică, cu o scriitură ce creează iluzia orchestrei. Andante cu variaţiuni în si bemol major op. 83a (1841) reprezintă o variantă a piesei similare Variationen op. 83, nr. 11 pentru piano solo, scrisă în 1841, dar tipărită în 1850. Creaţiile lui Felix Mendelssohn-Bartholdy pentru pian la patru mâini înscriu în literatura pianistică pagini de mare strălucire, care cultivă o virtuozitate cantabilă şi o tehnică diversifi cată. Ele reprezintă o culme a artei sale pianistice şi componistice. Stilul său îngemănează în mod armonios sufl ul lui Carl Maria von Weber cu suspinul şi zâmbetul lui Wolfgang Amadeus Mozart. |
||||||||
Cuvinte-cheie Felix Mendelssohn-Bartholdy, duo pianistic, patru mâini, Andante cu variațiuni, Felix Mendelssohn-Bartholdy, piano duo, four hands, Andante with variations |
||||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-152166</cfResPublId> <cfResPublDate>2021-12-29</cfResPublDate> <cfVol>41</cfVol> <cfIssue>4</cfIssue> <cfStartPage>72</cfStartPage> <cfISSN>2345-1408</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/152166</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Romantismul și noua dramaturgie muzicală a duo-ului pianistic în creaţia lui Felix Mendelssohn-Bartholdy</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Felix Mendelssohn-Bartholdy; duo pianistic; patru mâini; Andante cu variațiuni; Felix Mendelssohn-Bartholdy; piano duo; four hands; Andante with variations</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Operele pentru pian la patru mâini ale lui Felix Mendelssohn-Bartholdy nu sunt numeroase, dar se încadrează perfect în stilul general, precum şi în scriitura pianistică a compozitorului. În literatura de duo el a lăsat două piese de factură concertistică, cu o scriitură ce creează iluzia orchestrei. Andante cu variaţiuni în si bemol major op. 83a (1841) reprezintă o variantă a piesei similare Variationen op. 83, nr. 11 pentru piano solo, scrisă în 1841, dar tipărită în 1850. Creaţiile lui Felix Mendelssohn-Bartholdy pentru pian la patru mâini înscriu în literatura pianistică pagini de mare strălucire, care cultivă o virtuozitate cantabilă şi o tehnică diversifi cată. Ele reprezintă o culme a artei sale pianistice şi componistice. Stilul său îngemănează în mod armonios sufl ul lui Carl Maria von Weber cu suspinul şi zâmbetul lui Wolfgang Amadeus Mozart.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>Felix Mendelssohn- Bartholdy’s four-hand piano works are not numerous, but they fit perfectly into the general style as well as the composer’s piano writing. In duet literature he left two concert pieces, with a writing that creates the illusion of the orchestra. Andante with variations in B flat major op. 83a (1841) reresents a variant of the similar piece Variationen op. 83 no. 11 for solo piano, written in 1841 but printed in 1850. Felix Mendelssohn-Bartholdy’s creations for four-hand piano inscribe in the piano literature pages of great brilliance, cultivating singable virtuosity and a diversifi ed technique. Th ey are a culmination of his piano and composition art. His style harmoniously blends Carl Maria von Weber’s breath with Wolfgang Amadeus Mozart’s sigh and smile.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021-12-29T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021-12-29T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-92444</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021-12-29T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-92444</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-92444-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021-12-29T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Enoiu-Pânzariu</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Andrei</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>