Dreptul copiilor la cunoașterea diversității culturale – demersuri educaționale nonformale
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
333 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-09 11:00
SM ISO690:2012
GORAŞ-POSTICĂ, Viorica, BOTNAR, Ludmila. Dreptul copiilor la cunoașterea diversității culturale – demersuri educaționale nonformale. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 3 decembrie 2021, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2021, Ediția 6, pp. 162-167. ISBN 978-9975-161-01-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediția 6, 2021
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
Bălți, Moldova, 3 decembrie 2021

Dreptul copiilor la cunoașterea diversității culturale – demersuri educaționale nonformale


Pag. 162-167

Goraş-Postică Viorica1, Botnar Ludmila2
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 16 martie 2022


Rezumat

The article proposes a study on the intercultural education of children in the non-formal institutional framework, consisting of two distinct components, theoretical and practical. The analysis of the specialized literature and of the international documents, relevant to the investigated subject, is followed by the presentation of some educational approaches, good practices, taken from the activity of the Republican Center for Children and Youth ARTICO from Chisinau. The authors research the educational value of different types of activities and projects, pointing out the details of the process, but also noting the impact on key beneficiaries, children and young people involved.

Cuvinte-cheie
intercultural education, non-formal education institution, children, young people, the right to education, pedagogical approach, intercultural skills, diversity