Riscurile sociale ale familiilor moderne
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
974 34
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-05 14:37
SM ISO690:2012
VÎRLAN, Maria, FRUNZE, Olesea. Riscurile sociale ale familiilor moderne. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2012, nr. 26, pp. 67-72. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 26 / 2012 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Riscurile sociale ale familiilor moderne

Pag. 67-72

Vîrlan Maria, Frunze Olesea
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2013


Rezumat

Modern family a complicated structure and „curdled” human relationships which specific atmosphere of the vital activity of people, determines of behavior and social networking. As the socialization factor family occupies a level much higher than the school or other social institutions in shaping personality. A risk factor that can cause the family to be deprived is „appearance” in her disabled child. The social worker providing social services mainly marked by difficulties families must know social profile of these families in which increases, and educating a disabled child. Below we present a comparative study aims to reveal substantial differences between family in growing children with disabilities and those who educate and raise healthy children.

În articolul de faţă este analizat un studiu comparativ efectuat asupra unui lot de 200 familii, 100 dintre care prezintă risc social prin prezenţa copilului cu dizabilităţi şi 1000 familii în care cresc şi se educă copii în normă. Se constată diferenţe la următorii indici: nivelul de adaptabilitate al copiilor, vârsta părinţilor, caracteristicile socio – demografice, studiile părinţilor şi statutul lor profesional, nivelul bunăstării familiilor. Autorii concluzionează, că o parte impunătoare de familii care au copii cu dizabilităţi trăiesc la limita sărăciei, nivelul studiilor este jos şi numai fiecare a zecea familie poate fi considerată favorabilă pentru educarea şi creşterea copilului. În acest caz se constată că familia singură nu este aptă şi nu are suficiente resurse să-şi susţină propriul copil îndeosebi familiile unde sunt copii cu deficienţe. Aceasta actualizează necesitatea integrării acestor familii în sistemul beneficiarilor sociali.

Cuvinte-cheie
risc social, copil cu dizabilitate,

familia în dificultate, nivel al bunăstării, statut profesional al părinţilor.