Particularităţi ale dezvoltării creativităţii la preşcolari
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1187 147
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-19 19:33
SM ISO690:2012
ŢAPURIN, Adriana. Particularităţi ale dezvoltării creativităţii la preşcolari. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2011, nr. 25, pp. 34-38. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 25 / 2011 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Particularităţi ale dezvoltării creativităţii la preşcolari

Pag. 34-38

Ţapurin Adriana
 
Necunoscută, România
 
 
Disponibil în IBN: 6 decembrie 2013


Rezumat

Creativity in the education system requires the attention of educators as one of the essential formative values that occupies a central place in the defining values system for the educational ideal itself( for major educational finalities and goals). In other words in the whole unit of formative finalities that the educators have to take into account , from all levels of education (from the preschool to university), creativity has a natural priority , considered an essential dimension of personality which correlates with the ideal of a free personality autonomous, capable of self - expression and self – realization.