Percepția socială a conceptului „Clasa Viitorului” și a oportunității utilizării tehnologiilor inovative în educație
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
449 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-25 20:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.3(478) (1)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934)
SM ISO690:2012
GONŢA, Victoria, ARMAŞU-CANŢÎR, Ludmila, ZUBENSCHI, Mariana, GOROBEȚ, Evelina. Percepția socială a conceptului „Clasa Viitorului” și a oportunității utilizării tehnologiilor inovative în educație. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 1, 27 noiembrie 2020, Chisinau. Chişinău: Garomont-Studio, 2020, Ediția 1, pp. 21-28.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 1, 2020
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
1, Chisinau, Moldova, 27 noiembrie 2020

Percepția socială a conceptului „Clasa Viitorului” și a oportunității utilizării tehnologiilor inovative în educație

The social perception of the “Future Classroom” concept and the opportunity to use innovative technologies in education

CZU: 37.013.3(478)

Pag. 21-28

Gonţa Victoria, Armaşu-Canţîr Ludmila, Zubenschi Mariana, Gorobeț Evelina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 februarie 2022


Rezumat

The concept of "Future Classroom" places considerable emphasis on innovation. But it is essential to understand using digital technology in terms of educational values and the process of implementing innovation in education to be based on the needs of those who learn, to establish a balance between "human" area and the “virtual” one in the learning process. In this sense, the research team of the project "Initial and continuous training from the perspective of the concept of the Class of the Future", we proposed to make an exhaustive survey that would study the social perception of people of different ages, professions, genders, education, etc. of the concept of the Class of the Future but also of the social attitude towards this educational perspective, as well as the degree of implementation of innovation in the current educational system.

Cuvinte-cheie
The “Future Classroom” concept, innovation, modern educational technologies, humanity, educational values.