Institutul de știinţe ale educaţiei la 80 de ani de la fondare
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
416 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-25 21:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.0(478)(091) (3)
Education (14217)
SM ISO690:2012
POGOLŞA, Lilia. Institutul de știinţe ale educaţiei la 80 de ani de la fondare. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 4(72), pp. 3-7. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.4.15
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(72) / 2021 / ISSN 1811-5470

Institutul de știinţe ale educaţiei la 80 de ani de la fondare

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.4.15
CZU: 37.0(478)(091)

Pag. 3-7

Pogolşa Lilia
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 31 ianuarie 2022


Rezumat

Articolul abordează activitățile Institutului de Științe ale Educației desfășurare pe parcursul a 80 de ani de la fondare. Conform analizei documentelor din Arhiva Naţională a Republicii Moldova, Institutul de Științe ale Educației este o instituţie din ce în ce mai importantă pentru realizarea politicilor educaţionale naţionale, în contextul reformelor în plină desfășurare. Actualmente Institutul este încadrat în cercetarea și în aplicarea pedagogiei postmoderne. Cuvântul care pare să descrie cel mai bine activitatea acestuia pe parcursul anilor, este dezvoltare sau conceptualizare: dezvoltare permanentă a unor paradigme, concepte, strategii, tehnologii, metodologii, curricula, programe etc. Această dezvoltare îi are ca autori, în egală măsură, pe cei doi protagoniști, cercetătorul și practicianul, și are drept scop generarea unei realităţi educaţionale, care vine să producă schimbarea necesară.

The article addresses the activities of the Institute of Educational Sciences during the 80 years since its founding. According to the analysis of the documents from the National Archive of the Republic of Moldova, the Institute of Education Sciences is an increasingly important institution for the implementation of national education policies, in the context of ongoing reforms. The Institute is currently involved in the research and application of postmodern pedagogy. The word that seems to best describe its activity during the years is development or conceptualization: permanent development of paradigms, concepts, strategies, technologies, methodologies, curricula, programs, etc. This development has as authors, equally, the two protagonists, the researcher and the practitioner, and aims to generate an educational reality, which comes to produce the necessary change.

Cuvinte-cheie
cercetare, formare profesională continuă, educaţia adulţilor, politici educaţionale, cadre didactice, paradigme, concepte, strategii, tehnologii, curricula școlare, standarde educaţionale, metodologii, programe, personalităţi,

research, continuing vocational training, adult education, Educational policies, teachers, paradigms, concepts, Strategies, technologies, school curriculum, educational standards, methodologies, programs, personalities