Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
416 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-25 21:38 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.0(478)(091) (3) |
Education (14217) |
SM ISO690:2012 POGOLŞA, Lilia. Institutul de știinţe ale educaţiei la 80 de ani de la fondare. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 4(72), pp. 3-7. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.4.15 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4(72) / 2021 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.4.15 | ||||||
CZU: 37.0(478)(091) | ||||||
Pag. 3-7 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul abordează activitățile Institutului de Științe ale Educației desfășurare pe parcursul a 80 de ani de la fondare. Conform analizei documentelor din Arhiva Naţională a Republicii Moldova, Institutul de Științe ale Educației este o instituţie din ce în ce mai importantă pentru realizarea politicilor educaţionale naţionale, în contextul reformelor în plină desfășurare. Actualmente Institutul este încadrat în cercetarea și în aplicarea pedagogiei postmoderne. Cuvântul care pare să descrie cel mai bine activitatea acestuia pe parcursul anilor, este dezvoltare sau conceptualizare: dezvoltare permanentă a unor paradigme, concepte, strategii, tehnologii, metodologii, curricula, programe etc. Această dezvoltare îi are ca autori, în egală măsură, pe cei doi protagoniști, cercetătorul și practicianul, și are drept scop generarea unei realităţi educaţionale, care vine să producă schimbarea necesară. |
||||||
Cuvinte-cheie cercetare, formare profesională continuă, educaţia adulţilor, politici educaţionale, cadre didactice, paradigme, concepte, strategii, tehnologii, curricula școlare, standarde educaţionale, metodologii, programe, personalităţi, research, continuing vocational training, adult education, Educational policies, teachers, paradigms, concepts, Strategies, technologies, school curriculum, educational standards, methodologies, programs, personalities |
||||||
|