Clasificarea strategiilor de coping în perioada copilăriei şi adolescenţei
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1054 107
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 10:58
SM ISO690:2012
NICULĂEŞ, Ana. Clasificarea strategiilor de coping în perioada copilăriei şi adolescenţei. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2010, nr. 20, pp. 46-50. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 20 / 2010 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Clasificarea strategiilor de coping în perioada copilăriei şi adolescenţei

Pag. 46-50

Niculăeş Ana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

The article offers definitions and conceptualizations of the coping process, including the degree to which developmental factors are represented. A wide variety of specific subtypes of child and adolescent coping have been proposed. These include problem solving, information seeking, cognitive restructuring, seeking understanding, catastrophizing, emotional release or ventilation, physical activities, acceptance, distraction, distancing, avoidance, self-criticism, blaming others, wishful thinking, suppression, social withdrawal, resigned acceptance, denial, alcohol or drug use, seeking social support and use of religion.