Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
416 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-15 16:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
001:378 (4) |
Science and knowledge in general. Organization of intellectual work (1387) |
Higher education. Universities. Academic study (2563) |
SM ISO690:2012 DULGHERU, Valeriu. Învățarea creativă – fundamentul pregătirii inginerului viitorului . In: Intellectus, 2021, nr. 3-4, pp. 79-86. ISSN 1810-7079. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Intellectus | ||||||
Numărul 3-4 / 2021 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087 | ||||||
|
||||||
CZU: 001:378 | ||||||
Pag. 79-86 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Astăzi problema învățării creative se pune tot mai pregnant din cauza că societatea contemporană solicită mai mult ca oricând creativitatea umană, progresul economic şi social fiind în mare măsură dependent de inteligenţa şi inventivitatea membrilor societăţii, de ingeniozitate şi originalitate investite în activităţile desfăşurate în diverse domenii. Învăţarea inovativă aspiră să realizeze o educaţie creativă la nivelul componentelor de bază ale personalităţii: - la nivelul componenţei intelectuale: gândirea analitică, critică, flexibilă, divergentă, intuiţie de predicţie, gândire decizională, inteligenţă conceptuală, gândire creatoare etc.; - la nivelul componenţei afectiv-volitive: pasiune pentru muncă şi creaţie, îndrăzneală şi curaj în a aborda problemele din perspectiva noului; - perceptiv-imaginative: cultivarea inteligenţei perceptive, a simţului de a vedea şi surprinde noul, de a-l detecta cu rapiditate şi precizie, cultivarea imaginaţiei combinative; - motor-acţionale: cultivarea inteligenţei motorii şi mai ales a „inteligenţei mâinilor”, capacităţii de a acţiona cu perseverenţă pentru aplicarea ideilor noi. |
||||||
Cuvinte-cheie învățare creativă, proiectare creativă, gândire de proiectare, raţionalitate, creativitate, empatie, analiza sarcinilor, inginerul viitorului, progres tehnologic, creative learning, creative design, design thinking, rationality, creativity, empathy, task analysis, the engineer of the future, technological progress |
||||||
|