Integrarea dimensiunii de gen în demersurile pedagogice interculturale: studiu praxiologic în context universitar
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
364 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 12:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015:911 (2)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3895)
General geography. Science of geographical factors (systematic geography). Theoretical geography (146)
SM ISO690:2012
GORAŞ-POSTICĂ, Viorica. Integrarea dimensiunii de gen în demersurile pedagogice interculturale: studiu praxiologic în context universitar. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 6(139), pp. 13-17. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5806170
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 6(139) / 2021 / ISSN 1810-6455

Integrarea dimensiunii de gen în demersurile pedagogice interculturale: studiu praxiologic în context universitar

Gender Mainstreaming in Intercultural Pedagogical Approaches: A Praxiological Study in the University Context

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5806170
CZU: 37.015:911

Pag. 13-17

Goraş-Postică Viorica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 decembrie 2021


Rezumat

Articolul prezintă rezultatele unei cercetări pedagogice în problematica educației interculturale din perspectiva egalității de gen în formarea inițială a cadrelor didactice. Se analizează unele repere teoretice relevante pentru integrarea dimensiunii de gen în contextele educaționale multiculturale din șapte universități cu profil pedagogic din Republica Moldova. De asemenea, se oferă un cadru praxiologic pe marginea unui program de formare desfășurat cu cadrele didactice din învățământul superior.

The article presents the results of a pedagogical study on the issue of intercultural education from the perspective of gender equality in initial teacher training. It analyzes some relevant theoretical landmarks for gender mainstreaming in multicultural educational contexts in seven pedagogical-profile universities from the Republic of Moldova. It also provides the praxiological framework for a training program to be conducted with higher education lecturers.

Cuvinte-cheie
egalitate de gen, integrarea dimensiunii de gen, educaţie interculturală, cadre didactice, universități, curriculum,

gender equality, gender mainstreaming, intercultural education, teachers, university, curriculum