O nouă perspectivă asupra lecturii ca proces de comprehensiune în Biblioteca „Ovidius” din Chișinău
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
348 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 09:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
021.4:028 (1)
Librarianship (689)
SM ISO690:2012
CIOBANU, Lilia. O nouă perspectivă asupra lecturii ca proces de comprehensiune în Biblioteca „Ovidius” din Chișinău. In: Magazin bibliologic, 2021, nr. 3-4, pp. 64-69. ISSN 1857-1476. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5769194
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Magazin bibliologic
Numărul 3-4 / 2021 / ISSN 1857-1476

O nouă perspectivă asupra lecturii ca proces de comprehensiune în Biblioteca „Ovidius” din Chișinău

A new vision of reading as a process of comprehension, practiced in the „Ovidius” Library from Chișinău

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5769194
CZU: 021.4:028

Pag. 64-69

Ciobanu Lilia
 
Biblioteca „Ovidius” din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2021


Rezumat

Prezentul articol conține o serie de exemple de bune practici în aplicarea diverselor strategii de explorare a textului literar în cadrul proiectelor și programelor de promovare a lecturii. Noua perspectivă asupra lecturii ca proces de comprehensiune este elucidată prin intermediul metodelor și tehnicilor de explorare a textului și prezintă puncte de reper pentru organizarea activităților, având în vedere desfășurarea procesului de receptare a operei literare: activități care asigură pregătirea emoțională și intelectuală a participanților (812 ani) pentru procesul de decodifi care a textului, diverse modalități de lectură a textului și activități de analiză și interpretare. Pentru buna desfășurare a activităților sunt propuse metode și tehnici interactive de lucru cu textul literar, care facilitează receptarea efi cientă a textului de către participanți și stimulează potențialul emoțional, nu doar cognitiv al copilul

The article includes examples of good practice in applying strategies that help to explore a literary text in various reading promotion projects and programs. Perspective of reading as a process of comprehension opens up in text exploration methods/techniques, presents highlights for organization of this activity. We consider correct the process of perception of the literary work through the tasks that ensure emotional and intellectual training of participants (8 -12 years) by decoding the text, using various ways of reading, analysis and cognition. For the good progress of activity, the interactive methods and techniques are proposed that facilitate the effi cient reception of literary text by participants, stimulate both emotional and cognitive potential of children.

Cuvinte-cheie
text literar, metode și tehnici de explorare a textului, competenţa de lectura, lectura interpretativă, comprehensiune, atelier de lectură, Biblioteca Municipală „B.P. Hasdeu”, fi liala „Ovidius”,

literary text, methods and techniques of text exploring, reading competence, interpretive reading, comprehension, reading workshop, „B.P. Hasdeu” Municipal Library – „Ovidius” branch