Fundamentals of curriculum for extracurricular education and learning
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
488 34
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-31 12:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374+37.01/.03 (3)
Education and training out of school. Further education (211)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3883)
General questions of didactics and method (8935)
SM ISO690:2012
GUŢU, Vladimir, ŞEVCIUC, Maia, ŢURCANU, Carolina. Fundamentals of curriculum for extracurricular education and learning. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2021, nr. 9(149), pp. 3-11. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5779428
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(149) / 2021 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Fundamentals of curriculum for extracurricular education and learning

Fundamente ale curriculumului pentru educația și învățământul extrașcolar

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5779428
CZU: 374+37.01/.03

Pag. 3-11

Guţu Vladimir, Şevciuc Maia, Ţurcanu Carolina
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 25 decembrie 2021


Rezumat

This article substantiates the concept of the curriculum for extracurricular education and learning from the perspective of competencies. In this sense, the curriculum is structured on domains and profiles of extracurricular education and learning, ensuring the conceptual continuity between the curriculum for general education and the curriculum for extracurricular education and learning. At the same time, a taxonomy of competencies is proposed: key competencies for lifelong learning; general competencies in the fields of extracurricular education and specific competencies in the profiles of extracurricular education and learning

În articol se fundamentează conceptul curriculumului pentru educația și învățământul extrașcolar din perspectiva competențelor. În acest sens, curriculumul se structurează pe domenii și profiluri ale educației și învățământului extrașcolar, asigurând continuitatea conceptuală între curriculumul pentru învățământul general și curriculumul pentru educația și învățământul extrașcolar. Totodată, se propune și o taxonomie a competențelor: competențe-cheie pentru învățarea pe tot parcursul vieții; competențe generale pe domenii ale educației extrașcolare și competențe specifice pe profiluri ale educației și învățământului extrașcolar

Cuvinte-cheie
extracurricular education, extracurricular learning, curriculum, competencies, education fields, education profiles, taxonomy of competencies,

educaţie extraşcolară, învățământ extrașcolar, curriculum, competențe, domenii ale educației, profiluri ale educației, taxonomia competenţelor