Pedestrian attitudes, behaviour and road safety
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
326 2
Ultima descărcare din IBN:
2022-07-05 12:32
SM ISO690:2012
CAZACU-STRATU, Camelia, CEBANU, Serghei. Pedestrian attitudes, behaviour and road safety. In: Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță, Ed. 1, 20-22 octombrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2021, p. 72. ISBN 978-9975-82-223-7 (PDF)..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță 2021
Conferința "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță"
1, Chişinău, Moldova, 20-22 octombrie 2021

Pedestrian attitudes, behaviour and road safety

Atitudinea și comportamentul pietonilor privind siguranța rutieră


Pag. 72-72

Cazacu-Stratu Camelia, Cebanu Serghei
 
”Nicolae Testemițanu” State University of Medicine and Pharmacy
 
Disponibil în IBN: 6 decembrie 2021


Rezumat

Background. Road traffic crashes kill about 1.24 million people each year. More than one fifth of these deaths occur among pedestrians. Pedestrian collisions, like all road traffic crashes, should not be accepted as inevitable because they are, in fact, both predictable and preventable. Objective of the study. The aim of the study was to assess the knowledge and attitudes regarding pedestrian safety among youth in Chisinau municipality. Material and Methods. An observational study was initiated among young students in Chisinau mun. in the period of October - December 2020, with application of the on-line questionnaire "Knowledge and attitudes of pedestrians on road safety" consisting of 14 questions. Results. In this study participated 290 pedestrians, aged between 18-31 years old. 71% cross the street in forbidden places, while 42% cross the street at red. They listen to music through headphones while crossing the street (16%), don’t wear reflective clothing (71%), cross the street in unauthorized places (63%). Interviewees are concerned about the behavior of car drivers (47%) and motorcyclists (11%). In 62% of cases, alcohol consumption increases the chances of road accidents. Pedestrian safety depends on the street lighting (38%), the speed in traffic (52%), the number of crossing places (45%). In road accidents were involved 3% of the respondents. Conclusion. Pedestrian safety in road traffic require a multisectoral approach, and this study showed that pedestrians are exposed at a higher risk in the city. A lot of accidents are caused by the lack of responsible behavior of pedestrians toward road safety.

Introducere. Accidentele rutiere provoacă moartea a 1.24 milioane de persoane în fiecare an.. Mai mult de 1/5 din aceste decese au loc în rândul pietonilor. Accidentele ce implică victime în rândul pietonilor nu trebuie sa devină o normă, deoarece aceste situații pot fi prevenite. Scopul lucrării. Scopul studiului a fost de a evalua cunoștințele și atitudinile, privind siguranța pietonilor, în rândul tinerilor din municipiul Chișinău. Material și Metode. A fost efectuat un studiu observațional în rândul tinerilor studenți din mun. Chișinău, în perioada octombrie-decembrie 2020, cu aplicarea chestionarului „Cunoștințele și atitudinile pietonilor privind siguranța rutieră”, alcătuit din 14 întrebări. Rezultate. În studiu au participat 290 de tineri, cu vârsta de 18-31 de ani. 71% dintre intervievați au afirmat că traversează strada în locuri interzise, iar 42% dintre ei traversează strada la culoarea roșie. Ascultă muzică prin căști în timp ce traversează strada -16%, nu poartă haine reflectorizante -71% şi traversează strada în locuri neautorizate -63%. Intervievații sunt deranjați de comportamentul șoferilor (47%) și a motocicliștilor (11%). Consumul de alcool crește șansele accidentelor rutiere în 62% de cazuri. Siguranța pietonilor depinde de iluminarea străzilor (38%), viteza automobilelor (52%) şi de numărul de treceri de pietoni (45%). În accidentele rutiere au fost implicați 3% dintre participanți. Concluzii. Siguranța pietonilor necesită o colaborare multisectorială, iar acest studiu este o dovadă că aceștia sunt expuși la un risc mai mare în oraș, multe accidente rutiere fiind cauzate ca urmare a lipsei unui comportament responsabil a pietonilo

Cuvinte-cheie
pedestrians, safety, behavior, attitudes,

pietoni, siguranţă, cunoştinţe, atitudini