Particularităţi ale dezvoltării psihomotorii la copiii cu deficienţe de vedere şi efectele formative ale intervenţiei precoce
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1069 103
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-16 17:26
SM ISO690:2012
GUZUN, Olesea. Particularităţi ale dezvoltării psihomotorii la copiii cu deficienţe de vedere şi efectele formative ale intervenţiei precoce. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2006, nr. 3, pp. 67-73. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 3 / 2006 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Particularităţi ale dezvoltării psihomotorii la copiii cu deficienţe de vedere şi efectele formative ale intervenţiei precoce

Pag. 67-73

Guzun Olesea
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 10 decembrie 2013


Rezumat

The early intervention in the psycho-motrical sphere is an essencial condition for the recuperation and social insertion of persons with visual handicaps. This investigation reveals the importance of the early intervention because the first years of life demand special educative work, in family or in special intitutions, in order to gane mobility, hygiene and selfservice habilities, camunicational capacities and other that open a large way to autonomy. For us it’s important to mention that the early intervention doesn’t change the organic state of the visual analyzer, but it can change the negative effects of the visual handicap on the psycomotrical sphere of the child.