Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
747 28 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-16 18:19 |
SM ISO690:2012 CHELCEA, Septimu, JDERU, Gabriel, IVAN, Loredana. Efectul de regrupare în jurul învingătorului din sondajele de opinie versus efectul susţinerii celui învins în sondaje. Studiu experimental
. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2006, nr. 2, pp. 1-8. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | ||||||
Numărul 2 / 2006 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | ||||||
|
||||||
Pag. 1-8 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article presents a way to test the bandwagon effect and the underdog effect based on an experimental approach. The underdog effect appeared only in relation to the government activity’ evaluation and to the party vote behavior but the results showed no significance in relation to the political candidates vote intention. The bandwagon effect proved to be much stronger than the underdog effect, when using data from public opinion surveys. |
||||||
|