Aspecte ontologice în teoria și practica învățământului
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
578 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-11 08:06
SM ISO690:2012
MAISTRU, Rodica, CREŢU, Vasile. Aspecte ontologice în teoria și practica învățământului. In: Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale, Ed. 2, 16 aprilie 2021, Chişinău. Chişinău: Tehnica-UTM, 2021, Ediția 2, pp. 131-137. ISBN 978-9975-45-703-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale
Ediția 2, 2021
Conferința "Cercetarea, dezvoltarea și inovare din perspectiva eticii globale"
2, Chişinău, Moldova, 16 aprilie 2021

Aspecte ontologice în teoria și practica învățământului

Ontological aspects in theory and practice of education


Pag. 131-137

Maistru Rodica, Creţu Vasile
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
 
Disponibil în IBN: 26 noiembrie 2021


Rezumat

This paper elucidates the application of philosophical discourse in the analysis of issues related to education and teaching, approached in its ontological aspect. The idea of the article is suggested by permanent searches with pedagogical interest, oriented in determining some teleological and technological approaches, in the analysis of the intellectual and moral development of man and his integration in the social system. We come to conclusions about the topicality of enriching the educational process within an integral education system with philosophical reflections, because only in such a way, it can respond to emerging challenges of local and global scope.

Prezenta lucrare elucidează aplicarea discursului filosofic asupra analizei problematicii referitoare la educație și învățământ, abordată în aspectul ei ontologic. Ideea articolului este sugerată de căutări permanente cu interes pedagogic, orientate în determinarea unor abordări cu caracter teleologic și tehnologic, în analiza dezvoltării intelectuale și morale ale omului, integrarea lui în sistemul social. Venim cu concluzii despre actualitatea îmbogățirii procesului educațional în cadrul unui sistem integral de învățământ cu reflecții filosofice, pentru că doar în asemenea mod, acesta poate să răspundă provocărilor emergente de anvergură locală și planetară.

Cuvinte-cheie
philosophy, education, teaching, ontology of education and causation, causality, functionality, social determinism.,

filosofie, educaţie, învăţământ, ontologia educației și a învățământului, cauzalitate, funcţionalitate, determinism social.

Dublin Core Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'>
<dc:creator>Maistru, R.</dc:creator>
<dc:creator>Creţu, V.</dc:creator>
<dc:date>2021</dc:date>
<dc:description xml:lang='en'><p>This paper elucidates the application of philosophical discourse in the analysis of issues related to education and teaching, approached in its ontological aspect. The idea of the article is suggested by permanent searches with pedagogical interest, oriented in determining some teleological and technological approaches, in the analysis of the intellectual and moral development of man and his integration in the social system. We come to conclusions about the topicality of enriching the educational process within an integral education system with philosophical reflections, because only in such a way, it can respond to emerging challenges of local and global scope.</p></dc:description>
<dc:description xml:lang='ro'><p>Prezenta lucrare elucidează aplicarea discursului filosofic asupra analizei problematicii referitoare la educație și &icirc;nvățăm&acirc;nt, abordată &icirc;n aspectul ei ontologic. Ideea articolului este sugerată de căutări permanente cu interes pedagogic, orientate &icirc;n determinarea unor abordări cu caracter teleologic și tehnologic, &icirc;n analiza dezvoltării intelectuale și morale ale omului, integrarea lui &icirc;n sistemul social. Venim cu concluzii despre actualitatea &icirc;mbogățirii procesului educațional &icirc;n cadrul unui sistem integral de &icirc;nvățăm&acirc;nt cu reflecții filosofice, pentru că doar &icirc;n asemenea mod, acesta poate să răspundă provocărilor emergente de anvergură locală și planetară.</p></dc:description>
<dc:source>Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale (Ediția 2) 131-137</dc:source>
<dc:subject>philosophy</dc:subject>
<dc:subject>education</dc:subject>
<dc:subject>teaching</dc:subject>
<dc:subject>ontology of education and causation</dc:subject>
<dc:subject>causality</dc:subject>
<dc:subject>functionality</dc:subject>
<dc:subject>social determinism.</dc:subject>
<dc:subject>filosofie</dc:subject>
<dc:subject>educaţie</dc:subject>
<dc:subject>învăţământ</dc:subject>
<dc:subject>ontologia educației și a învățământului</dc:subject>
<dc:subject>cauzalitate</dc:subject>
<dc:subject>funcţionalitate</dc:subject>
<dc:subject>determinism social.</dc:subject>
<dc:title>Aspecte ontologice &icirc;n teoria și practica &icirc;nvățăm&acirc;ntului</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
</oai_dc:dc>