Articolul precedent |
Articolul urmator |
569 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-10-11 08:06 |
SM ISO690:2012 MAISTRU, Rodica, CREŢU, Vasile. Aspecte ontologice în teoria și practica învățământului. In: Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale, Ed. 2, 16 aprilie 2021, Chişinău. Chişinău: Tehnica-UTM, 2021, Ediția 2, pp. 131-137. ISBN 978-9975-45-703-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale Ediția 2, 2021 |
||||||||
Conferința "Cercetarea, dezvoltarea și inovare din perspectiva eticii globale" 2, Chişinău, Moldova, 16 aprilie 2021 | ||||||||
|
||||||||
Pag. 131-137 | ||||||||
|
||||||||
Descarcă PDF | ||||||||
Rezumat | ||||||||
This paper elucidates the application of philosophical discourse in the analysis of issues related to education and teaching, approached in its ontological aspect. The idea of the article is suggested by permanent searches with pedagogical interest, oriented in determining some teleological and technological approaches, in the analysis of the intellectual and moral development of man and his integration in the social system. We come to conclusions about the topicality of enriching the educational process within an integral education system with philosophical reflections, because only in such a way, it can respond to emerging challenges of local and global scope. |
||||||||
Cuvinte-cheie philosophy, education, teaching, ontology of education and causation, causality, functionality, social determinism., filosofie, educaţie, învăţământ, ontologia educației și a învățământului, cauzalitate, funcţionalitate, determinism social. |
||||||||
|