Articolul precedent |
Articolul urmator |
584 34 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-12-07 00:55 |
SM ISO690:2012 SIMION, Dănuţ, EFODE, Igor. Cunoaşterea şi înțelegerea aspectelor comunicării organizaționale. In: Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale, Ed. 2, 16 aprilie 2021, Chişinău. Chişinău: Tehnica-UTM, 2021, Ediția 2, pp. 116-123. ISBN 978-9975-45-703-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale Ediția 2, 2021 |
||||||||
Conferința "Cercetarea, dezvoltarea și inovare din perspectiva eticii globale" 2, Chişinău, Moldova, 16 aprilie 2021 | ||||||||
|
||||||||
Pag. 116-123 | ||||||||
|
||||||||
Descarcă PDF | ||||||||
Rezumat | ||||||||
Even if communication is not a one-way process, its often happens that the transmission from the transmitter to the receiver remains only at the level of one and more less than plural. The organizational communication is a particular form of communication encountered in countless organizations, including public institutions, covering a multitude of concrete situations, from horizontal communication between employees at the same hierarchical level to communication between the general manager and his subordinates and coordinated management of information in a company. Work and efficiency in an organizational framework require the coordination of participants and efforts to achieve performance. However, the communication climate is the general atmosphere in which organizational communication takes place and takes place. |
||||||||
Cuvinte-cheie organizational communication, organizational functions, communication climate, job satisfaction., comunicarea organizațională, funcții organizaționale, climat de comunicare, satisfacția la locul de muncă. |
||||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Simion, D.S.</creatorName> <affiliation>Universitatea Tehnică a Moldovei, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Efode, I.</creatorName> <affiliation>Academia „Ştefan cel Mare“ a MAI al Republicii Moldova , Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Cunoaşterea şi înțelegerea aspectelor comunicării organizaționale</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2021</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-45-703-3</relatedIdentifier> <subjects> <subject>organizational communication</subject> <subject>organizational functions</subject> <subject>communication climate</subject> <subject>job satisfaction.</subject> <subject>comunicarea organizațională</subject> <subject>funcții organizaționale</subject> <subject>climat de comunicare</subject> <subject>satisfacția la locul de muncă.</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2021</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Even if communication is not a one-way process, its often happens that the transmission from the transmitter to the receiver remains only at the level of one and more less than plural. The organizational communication is a particular form of communication encountered in countless organizations, including public institutions, covering a multitude of concrete situations, from horizontal communication between employees at the same hierarchical level to communication between the general manager and his subordinates and coordinated management of information in a company. Work and efficiency in an organizational framework require the coordination of participants and efforts to achieve performance. However, the communication climate is the general atmosphere in which organizational communication takes place and takes place.</p></description> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Chiar dacă comunicarea nu este un proces unidirecțional se întâmplă deseori ca transmiterea de la emițător la receptor să rămână doar la nivelul de unu și mai puțin de plural. Comunicarea organizațională însă este o formă particulară de comunicare întâlnită în nenumărate organizații inclusiv în instituțiile publice acoperind o multitudine de situații concrete, de la comunicarea orizontală între angajații aflați la acelaşi nivel ierarhic până la comunicarea dintre managerul general şi subordonații săi și gestionarea coordonată a informațiilor dintr-o firmă. Muncași eficiența într-un cadru organizațional necesită coordonarea eforturilor participanților spre realizarea de performanțe. Climatul de comunicare însă este atmosfera generală în care are loc și se desfășoară comunicarea organizațională.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>