Articolul precedent |
Articolul urmator |
335 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-29 20:29 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.017.4:321 (1) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3925) |
Forms of political organization. States as political powers (306) |
SM ISO690:2012 ROŞCA, Ludmila. Educația comportamentului civic în statul democratic contemporan. In: Activismul civic – condiție a consolidării instituțiilor statului democratic, 28 mai 2021, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 9-20. ISBN 978-9975-56-916-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Activismul civic – condiție a consolidării instituțiilor statului democratic 2021 | |||||||
Seminarul "Activismul civic – condiție a consolidării instituțiilor statului democratic" Chişinău, Moldova, 28 mai 2021 | |||||||
|
|||||||
CZU: 37.017.4:321 | |||||||
Pag. 9-20 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
În acest articol sunt expuse rezultatele investigației evoluției sistemului de instruire și educație, a obiectivelor acestuia în societatea democratică contemporană. Sunt apreciate forțele implicate în procesul educațional, misiunea lor majoră. Constatăm că rolul intelectualului în societatea contemporană este major și constă nu în discursul prezentat comunității, dar în capacitatea lui de a schimba și orienta modul de gândire al persoanei, grupului social, comunității. Analiza obiectivelor și capacităților diferitor modele educaționale ne permite să constatăm că modelul tradițional al instruirii și educației trebuie înlocuit din necesitatea dezvoltării actorului relațiilor socioculturale, care în condițiile democrației participative trebuie să se implice în procesele sociale, politice, inclusiv în cel decizional, cu responsabilitate și demnitate. A fost valorificată ideea unității dialectice dintre învățământ și cultură. Am formulat doar problema existenței diferitor modele de organizare instituțională a învățământului: de elită, de masă, a „scolii pentru toți”. Considerăm că aceste aspecte trebuie abordate sistemic, deoarece existența lor vine în contradicție cu principiile statului democratic, în care cetățenii au aceleași drepturi la instruire și educație. Considerăm de o actualitate sporită și analiza criteriilor educației calitative. |
|||||||
Cuvinte-cheie intelectual, problematizare, moralitate, acțiune justă, responsabilitate, educație interdisciplinară, intellectual, problematization, morality, fair action, responsibility, interdisciplinary education |
|||||||
|