Articolul precedent |
Articolul urmator |
509 45 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-11 19:37 |
SM ISO690:2012 CAZACIOC, Nadejda, COROPCEANU, Eduard. Educația STE(A)M – o nouă paradigmă a învățării. In: Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane, Ed. 1, 5-6 iunie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Ediția 1, Vol.3, pp. 22-33. ISBN 978-9975-76-348-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane Ediția 1, Vol.3, 2021 |
|||||||
Conferința "Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane" 1, Chişinău, Moldova, 5-6 iunie 2021 | |||||||
|
|||||||
Pag. 22-33 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Major changes in education are inevitable in the context of the progress of science, technologies and occupations in the labor market. The educational system as a provider of future specialists is obliged to promote research, innovation and originality of personality thinking at all levels of training. One of the effective strategies for developing one's own style of analysis of compounds, processes, phenomena is the STE(A)M education.The article includes the teachers' vision about interdisciplinarity and the integration of STE(A)M Education in the educational system of the Republic of Moldova. |
|||||||
Cuvinte-cheie STE(A)M education, interdisciplinarity, Professional development |
|||||||
|