Pregătirea specialiştilor implicați în procesul de recuperare a persoanelor cu cerinţe educaţionale speciale
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
279 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-10 11:04
SM ISO690:2012
RACU, Sergiu, CEBOTARU, Nina. Pregătirea specialiştilor implicați în procesul de recuperare a persoanelor cu cerinţe educaţionale speciale. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 168-169.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Pregătirea specialiştilor implicați în procesul de recuperare a persoanelor cu cerinţe educaţionale speciale

Training of specialists involved in the rehabilitation of people with special educational needs


Pag. 168-169

Racu Sergiu, Cebotaru Nina
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 6 noiembrie 2021


Rezumat

Serviciile de îngrijire acordate la domiciliu trebuie să faciliteze menţinerea persoanelor cu CES în mediul lor obişnuit. Este necesar ca ei să ducă o viaţă independentă şi să realizeze diverse activităţi cu caracter domestic, social, de susţinere psihologică şi de readaptare. Trebuie susţinute şi familiile acestora care se confruntă cu dificultăţi serioase. Specialiştii care intervin direct sau indirect asupra readaptării şi integrării persoanelor cu trebuie să fie pregătiţi corespunzător. Acest lucru se referă la. toţi profesioniştii care, într-un fel sau altul, sunt preocupaţi de îngrijirea persoanelor Această pregătire are scopul de aajuta persoanele cu CES să ducă o viaţă cât mai normală cu putinţă. Educaţia şi sprijinirea părinţilor sunt, de asemenea, importante. Programele de formare profesională trebuie să se bazeze pe criterii particulare care prevalează în domeniul readaptării persoanelor. Personalul de readaptare trebuie să aibă cunoştinţe profunde asupra măsurilor sociale şi administrative în favoarea persoanelor cu CES şi procedurii de punere în aplicare a acestora (diferitelor posibilităţi de orientare, de angajare, în funcţie de aptitudini etc.). Cooperarea dintre diferitele grupuri de persoane, autorităţi, instituţii şi organizaţii nonguvernamentale şi voluntare trebuie să fie încurajate la nivel naţional, regional şi local. Vor fi utilizate toate mijloacele tradiţionale şi modeme de comunicare în vederea asigurării unei coordonări eficiente. De asemenea, vor fi facilitate schimburile de personal în domeniul reabilitării dintre statele membre, în scopul lărgirii cunoştinţelor despre noi metode şi tehnici. Eforturile tuturor specialiştilor trebuie direcţionate pentru a servi scopului de integrare totală.

Care services provided at home should facilitate the maintenance of people with special education needs in their usual environment. They need to live independently and carry out various activities with domestic, social, psychological support and rehabilitation. Their families, that face serious difficulties, should be supported as well. Specialists directly or indirectly involved on the rehabilitation and integration of people with special needs should be prepared accordingly. This refers to all professionals who, in one way or another, are concerned with care services. This training aims to help people with special needs to lead, as possible, a normal life. Education and support for parents are also important. The training programs should be based on specific criteria in rehabilitation programs for people. Rehabilitation staff must have deep knowledge on social and administrative measures for such people and procedure for implementing them (different possibilities of orientation, employment, based on skills, etc.). Cooperation among different groups of persons, authorities, institutions and non-governmental organizations and voluntary organizations should be encouraged at national, regional and local levels. They will use all traditional means and modern communications to ensure effective coordination. There will also be facilitated exchanges of rehabilitation staff between member states in order to broaden their knowledge of new methods and techniques. Efforts of the specialists should be directed to serve the purpose of total integration.

Cuvinte-cheie
servicii de îngrijire, persoane cu CES, readaptare, integrare, formare profesională, programe de formare profesională, coordonare eficientă,

care, persons with special needs, rehabilitation, integration, training, vocational training, effective coordination