Dimensiuni contemporane ale formării competențelor din perspectivă inter - și trans-curriculară
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
469 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-22 02:22
SM ISO690:2012
ȚÂNCULESCU, Elena-Camelia. Dimensiuni contemporane ale formării competențelor din perspectivă inter - și trans-curriculară. In: Dialog intercultural polono-moldovenesc, 14-15 mai 2021, Chişinău. Chișinău: Tipografia UST, 2021, Vol. IV, nr.2, pp. 176-183. ISBN 978-9975-76- 342-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dialog intercultural polono-moldovenesc
Vol. IV, nr.2, 2021
Congresul "Dialog intercultural polono-moldovenesc"
Chişinău, Moldova, 14-15 mai 2021

Dimensiuni contemporane ale formării competențelor din perspectivă inter - și trans-curriculară


Pag. 176-183

Țânculescu Elena-Camelia
 
Liceul Teoretic "Ion Borcea", Buhuși, Bacău
 
 
 
Disponibil în IBN: 4 noiembrie 2021


Rezumat

Dezvoltarea largă a competențelor digitale permite explorarea virtuală a diverselor domenii ale cunoașterii, un adevărat univers în care platformele educaționale oferă noi posibilități de realizare a procesului educațional. Acest articol cuprinde câteva aspecte teoretice ale formării și dezvoltării competențelor din perspectivă inter- și transdisciplinară, prezentarea comparativă a competențelor generale vizate pentru ciclul gimnazial în programele școlare în perioada 2009-2020, analiza competențelor specifice pentru nivelul gimnazial și criteriile de selecție ale platformelor educaționale, care pot asigura integrarea și transferul cunoștințelor și metodelor specifice biologiei în contexte noi.

The large development of digital competences allow the virtual exploring of various areas of knowledge, a true universe of educational platforms which offer new and diverse posibilities to accomplish the educational goal. This Article covers several theoretical aspects of training and skills development from an inter- and transdisciplinary perspective, comparative presentation of the general competencies concerned for the secondary education in school curricula in the period 2009-2020, an analysis of specific competences for the secondary level and selection criteria of educational platforms, which can ensure the integration and transfer of biology-specific knowledge and methods into new contexts.

Cuvinte-cheie
transcurricular, intercurricular, competențe, platformă educațională, biologie, programă școlară,

transcurricular, intercurricular, competences, educational platform, biology, scolar curricula