Articolul precedent |
Articolul urmator |
308 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-28 12:14 |
SM ISO690:2012 HAHEU-MUNTEANU, Eufrosinia, GÎNJU, Stela. Utilizarea mijloacelor educației nonformale în dezvoltarea competențelor ecologice. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 63-64. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 63-64 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Educația nonformală este cea mai nouă abordare a învățării prin activități plăcute și motivante. Avantajele sale multiple înglobează bifarea tuturor deprinderilor specifice sistemului tradițional de învăţămînt, cu un aport suplimentar de abilități cîștigate în condițiile unei libertăți de exprimare maximă. Educația nonformală înseamnă orice acțiune organizată în afara sistemului şcolar, prin care se formează o punte între cunoștințele predate de profesori și punerea lor în practică. Acest tip modern de instruire elimină stresul notelor din catalog, al disciplinei impuse și al temelor obligatorii. Înseamnă plăcerea de a cunoaşte și de a te dezvolta. Deci, educaţia pentru mediu trebuie să devină plăcută pentru copii, iar pe de altă parte necesită investiţii intelectuale, morale la nivelul fiecărui cadru didactic: un grad sporit de sensibilitate, responsabilitate socială şi activism, oferirea unui model personal al modului de viaţă în spiritul conștiinței ecologice. Metodologia și metodele pe care le alegem trebuie, în mod imperativ, să creeze cadrul de învățare plăcută pentru copii. Abordarea pedagogică trebuie să răspundă la întrebările: Cum vor fi diseminate conținuturile? Care vor fi strategiile ce le veţi folosi și care vă vor ajuta să vă atingeţi obiectivele propuse în cursul vostru? Cum vă place să lucraţi? |
||||||
Cuvinte-cheie competențe ecologice, libertatea cuvântului, sensibilitate, responsabilitate socială, ecology skills, freedom of speech, sensitivity, social responsibility |
||||||
|