Utilizarea mijloacelor educației nonformale în dezvoltarea competențelor ecologice
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
308 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 12:14
SM ISO690:2012
HAHEU-MUNTEANU, Eufrosinia, GÎNJU, Stela. Utilizarea mijloacelor educației nonformale în dezvoltarea competențelor ecologice. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 63-64.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Utilizarea mijloacelor educației nonformale în dezvoltarea competențelor ecologice

The use of non-formal education in the ecology skills formation


Pag. 63-64

Haheu-Munteanu Eufrosinia, Gînju Stela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 octombrie 2021


Rezumat

Educația nonformală este cea mai nouă abordare a învățării prin activități plăcute și motivante. Avantajele sale multiple înglobează bifarea tuturor deprinderilor specifice sistemului tradițional de învăţămînt, cu un aport suplimentar de abilități cîștigate în condițiile unei libertăți de exprimare maximă. Educația nonformală înseamnă orice acțiune organizată în afara sistemului şcolar, prin care se formează o punte între cunoștințele predate de profesori și punerea lor în practică. Acest tip modern de instruire elimină stresul notelor din catalog, al disciplinei impuse și al temelor obligatorii. Înseamnă plăcerea de a cunoaşte și de a te dezvolta. Deci, educaţia pentru mediu trebuie să devină plăcută pentru copii, iar pe de altă parte necesită investiţii intelectuale, morale la nivelul fiecărui cadru didactic: un grad sporit de sensibilitate, responsabilitate socială şi activism, oferirea unui model personal al modului de viaţă în spiritul conștiinței ecologice. Metodologia și metodele pe care le alegem trebuie, în mod imperativ, să creeze cadrul de învățare plăcută pentru copii. Abordarea pedagogică trebuie să răspundă la întrebările: Cum vor fi diseminate conținuturile? Care vor fi strategiile ce le veţi folosi și care vă vor ajuta să vă atingeţi obiectivele propuse în cursul vostru? Cum vă place să lucraţi?

The non-formal education is one of the newest methods of learning through interesting and motivational activities. Various advantages of non-formal education include the specific skills of the traditional educational system. They also represent an additional contribution of abilities gained in the conditions of the freedom of speech. Every activity organized outside of the school can be a type of non-formal education. This method builds an efficient bridge between theory and practice. This modern type of education helps to remove the stress of having school marks and grades. It implies to have pleasure of learning and developing. Environmental education has to be pleasant for children, but also needs moral and intellectual investment at the level of every teacher: heightened sensitivity, social responsibility, providing a self-example of a good lifestyle. All methods we choose should be pleasant for children in order to create them a great environment. The main questions are: What strategies you will use to achieve your goals at your course? How do you like to work on your course?

Cuvinte-cheie
competențe ecologice, libertatea cuvântului, sensibilitate, responsabilitate socială,

ecology skills, freedom of speech, sensitivity, social responsibility