Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
380 20 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-08 12:48 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[336.717.011+336.777]:658.89 (1) |
Money. Monetary system. Banking. Stock exchanges (772) |
Marketing. Sales. Selling. Distribution (88) |
SM ISO690:2012 STRATULAT, Oleg. Conceptul retail banking din perspectivă formală. In: Economica, 2021, nr. 3(117), pp. 114-119. ISSN 1810-9136. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2021.117.114 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economica | ||||||
Numărul 3(117) / 2021 / ISSN 1810-9136 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.53486/econ.2021.117.114 | ||||||
CZU: [336.717.011+336.777]:658.89 | ||||||
JEL: G21. | ||||||
Pag. 114-119 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În ultimii ani, expresiile „retail banking”, „produse bancare retail”, „servicii bancare retail” au devenit foarte răspândite, în mediul bancar, mass-media, literatura științifică de profil etc. În plus, sintagme de asemenea gen, tot mai des, se întâlnesc în actele normative. Cu toate acestea, nu există o înțelegere certă a termenilor respectivi. În literatura de specialitate, pentru definirea fenomenului, se apelează la diferite caracteristici generale și evazive ale acestuia. În același timp, pentru contabilitate, fiscalitate, raportare, statistică, dar mai ales pentru reglementarea prudențială, este necesară o delimitare exactă a afacerilor bancare de tip retail. Acest articol este dedicat unei prezentări generale a punctelor de vedere existente asupra noțiunii „retail banking” și a precizării acesteia din optică formală. |
||||||
Cuvinte-cheie produse retail, servicii retail, retail banking, clientelă retail, depozite, credite, servicii de plată, retail products, retail services, retail banking, retail customers, deposits, loans, payment services |
||||||
|