Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
492 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-08-06 12:26 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[371.12:342.734]:614.4(478) (1) |
Education (15489) |
Fundamental rights. Human rights. Rights and duties of the citizen (997) |
Prevention and control of communicable (infectious, contagious) diseases. Prevention of epidemics (91) |
SM ISO690:2012 ŢUGUI, Eduard. Munca în timpul pandemiei COVID-19: provocările activității didactice în Republica Moldova. In: Economica, 2021, nr. 3(117), pp. 37-51. ISSN 1810-9136. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2021.117.037 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economica | ||||||||
Numărul 3(117) / 2021 / ISSN 1810-9136 | ||||||||
|
||||||||
DOI:https://doi.org/10.53486/econ.2021.117.037 | ||||||||
CZU: [371.12:342.734]:614.4(478) | ||||||||
JEL: I25, J08, K31. | ||||||||
Pag. 37-51 | ||||||||
|
||||||||
Descarcă PDF | ||||||||
Rezumat | ||||||||
Studiul reprezintă o analiză a impactului pandemiei asupra condițiilor de muncă ale cadrelor didactice, angajate în instituțiile din învățământul primar și secundar general, din Republica Moldova. La baza analizei, stă un sondaj sociologic realizat în rândul cadrelor didactice, și raportează condițiile de muncă, în timpul pandemiei, la prevederile stipulate în Convenția internațională cu privire la drepturile economice, sociale și culturale, precum și în Constituția Republicii Moldova. Rezultatele chestionării denotă faptul că s-au înrăutățit condițiile de muncă ale cadrelor didactice pe perioada pandemiei, acutizând unele probleme cronice din învățământul moldovenesc, iar concretizarea dreptului la muncă, în conformitate cu angajamentele internaționale și constituționale, presupune raționalizarea muncii și asigurarea remunerației necesare pentru un trai decent |
||||||||
Cuvinte-cheie COVID-19, dreptul la muncă, condiţii de muncă, activitate didactică, COVID-19 pandemic, labour rights, working conditions, didactic activity |
||||||||
|