Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-19 11:42 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:792.8 (5) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3641) |
Theatre. Stagecraft. Dramatic performances (497) |
![]() ZIHRONIE, Sari-Katz. "Dance rhymes" as a pedagogical method for fostering body skills and knowledge of cultural tradition in early childhood dance education in ISRAEL. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului : superior la cerinţele pieţii muncii, Ed. 1, 12 martie 2016, Chişinău. Chişinău: Tipografia Print-Caro, 2016, Ediția 1, pp. 171-176. ISBN 978-9975-71-790-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului Ediția 1, 2016 |
|||||
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului superior la cerinţele pieţii muncii" 1, Chişinău, Moldova, 12 martie 2016 | |||||
|
|||||
CZU: 37.016:792.8 | |||||
Pag. 171-176 | |||||
|
|||||
![]() |
|||||
Rezumat | |||||
Teaching dance in early childhood education in the National-Religious community is a relatively new phenomenon in Israeli society. This article describes one teaching practice "Dance Rhymes". The research is based on ethnographic observation of dance classes in schools. Through analysis of the rhyming method, this article illustrates how traditional dance teachers have formed a unique method of "dance rhyming" that is used to foster body skills and bridge the divide between Jewish tradition and dance. |
|||||
Cuvinte-cheie Dance education, early-childhood, tradition, rhyming, rhythm, pedagogical practice |
|||||
|