Incluziunea socio-educaţională a tinerilor cu dizabilităţi: realităţi şi perspective
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
437 42
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 14:39
SM ISO690:2012
CIOBANU, Adriana. Incluziunea socio-educaţională a tinerilor cu dizabilităţi: realităţi şi perspective. In: Integrarea socio-profesională a tinerilor cu dizabilităţi, Ed. 1, 1 ianuarie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, pp. 91-95. ISBN 978-9975-51-998-4..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Integrarea socio-profesională a tinerilor cu dizabilităţi 2018
Conferința "Integrarea socio-profesională a tinerilor cu dizabilităţi"
1, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2018

Incluziunea socio-educaţională a tinerilor cu dizabilităţi: realităţi şi perspective


Pag. 91-95

Ciobanu Adriana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 15 iulie 2021


Rezumat

În articol sunt relevate barierele privind incluziunea socio-educaţională a tinerilor cu dizabilităţi. Accesul limitat al persoanelor cu dizabilităţi la serviciile de educaţie şi de infrastructură socială, obstacolele şi limitele de încadrare în câmpul muncii, caracterul preponderent medical al procesului de stabilire a invalidităţii, precum şi predominarea formelor rezidenţiale de protecţie socială, sunt provocări majore ale sistemului actual de protecţie socială a persoanelor cu dizabilităţi, în pofida măsurilor care au fost întreprinse pe parcursul ultimilor ani atât la nivel local, cât şi naţional.

Cuvinte-cheie
incluziunea socio-educaţională, bariere, tineri cu dizabilităţi