Activitatea metodico-științifică în unitatea școlară
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
498 47
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-02 13:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02 (1302)
General questions of didactics and method (1190)
SM ISO690:2012
ISTRATE-STEFANESCU, Adriana. Activitatea metodico-științifică în unitatea școlară. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2021, nr. 2(24), pp. 116-120. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v24i2.116-120
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(24) / 2021 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Activitatea metodico-științifică în unitatea școlară

Methodological-scientific activity in the school unit

DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v24i2.116-120
CZU: 37.02

Pag. 116-120

Istrate-Stefanescu Adriana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 8 iulie 2021


Rezumat

Activitatea metodică este una dintre cele mai importante activități pedagogice, organizată, planificată și implementată în școală, integrată în managementul educațional. Pornind de la sfera de referință care include activitățile pedagogice ale managerilor școlari (inspectori școlari, directori, lideri ai comisiilor metodice, profesori de specialitate, profesori-diriginți, profesori-cercetători etc.) implicați în evaluarea, îndrumarea și perfecționarea permanentă a procesului de învățământ prezentăm viziunea curriculară și managerială, a activității metodice în calitate de instrument strategic de abordare a calității implicat în îndeplinirea funcțiilor de evaluare și îndrumare / coordonare metodică a activităților de educație / instruire și de reglare-autoreglare a acestora (prin acțiuni metodice de cercetare și de perfecționare pedagogică). Activitatea metodică în instituțiile de învățământ preuniversitar poate fi abordată în sens restrâns, cu referință la acțiunile de perfecționare a procesului didactic, de predare-învățare-evaluare, dar și în sens larg, cu referință la toate activitățile pedagogice ale managerilor școlari, în special ale cadrelor didactice, care îndeplinesc o multitudine de roluri: de predare / de instruire, în general; de animare culturală, de consiliere psihopedagogică și socială, de coordonare a colectivului didactic al clasei; de parteneriat cu familia și cu comunitatea locală, de mentorat etc. – asumate în context formal și nonformal.

The methodical activity is one of the most important pedagogical activities, organized, planned and implemented in the school, integrated in the educational management. Starting from the reference sphere that includes the pedagogical activities of school managers (school inspectors, principals, leaders of methodical commissions, specialized teachers, teachers-leaders, teachers-researchers, etc.) involved in the evaluation, guidance and continuous improvement of the educational process we present the curricular and managerial vision of the methodical activity as a strategic tool for quality approach involved in fulfilling the functions of evaluation and guidance / methodical coordination of education / training activities and their regulation-self-regulation (through methodical research and pedagogical improvement). The methodical activity in pre-university education institutions can be approached in a narrow sense, with reference to the actions of improvement of the didactic process, of teaching-learning-evaluation, but also in a broad sense, with reference to all pedagogical activities of school managers, especially teachers, who fulfill a multitude of roles: teaching / training, in general; cultural animation, psycho-pedagogical and social counseling, coordination of the class teaching staff; partnership with family and local community, mentoring, etc. - assumed in a formal and non-formal context.

Cuvinte-cheie
activitate, activitate metodico- științifică, unitate școlară,

activity, methodological-scientific activity, school unit