Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
498 47 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-02 13:24 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02 (1302) |
General questions of didactics and method (1190) |
SM ISO690:2012 ISTRATE-STEFANESCU, Adriana. Activitatea metodico-științifică în unitatea școlară. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2021, nr. 2(24), pp. 116-120. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v24i2.116-120 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | |||||
Numărul 2(24) / 2021 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | |||||
|
|||||
DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v24i2.116-120 | |||||
CZU: 37.02 | |||||
Pag. 116-120 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Activitatea metodică este una dintre cele mai importante activități pedagogice, organizată, planificată și implementată în școală, integrată în managementul educațional. Pornind de la sfera de referință care include activitățile pedagogice ale managerilor școlari (inspectori școlari, directori, lideri ai comisiilor metodice, profesori de specialitate, profesori-diriginți, profesori-cercetători etc.) implicați în evaluarea, îndrumarea și perfecționarea permanentă a procesului de învățământ prezentăm viziunea curriculară și managerială, a activității metodice în calitate de instrument strategic de abordare a calității implicat în îndeplinirea funcțiilor de evaluare și îndrumare / coordonare metodică a activităților de educație / instruire și de reglare-autoreglare a acestora (prin acțiuni metodice de cercetare și de perfecționare pedagogică). Activitatea metodică în instituțiile de învățământ preuniversitar poate fi abordată în sens restrâns, cu referință la acțiunile de perfecționare a procesului didactic, de predare-învățare-evaluare, dar și în sens larg, cu referință la toate activitățile pedagogice ale managerilor școlari, în special ale cadrelor didactice, care îndeplinesc o multitudine de roluri: de predare / de instruire, în general; de animare culturală, de consiliere psihopedagogică și socială, de coordonare a colectivului didactic al clasei; de parteneriat cu familia și cu comunitatea locală, de mentorat etc. – asumate în context formal și nonformal. |
|||||
Cuvinte-cheie activitate, activitate metodico- științifică, unitate școlară, activity, methodological-scientific activity, school unit |
|||||
|