Gândirea computațională ca scop al instruirii la informatică
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
596 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 12:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016.046:004 (32)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3884)
Computer science and technology. Computing. Data processing (4156)
SM ISO690:2012
CABAC, Valeriu. Gândirea computațională ca scop al instruirii la informatică. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2021, nr. 2(24), pp. 7-20. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v24i2.7-20
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(24) / 2021 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Gândirea computațională ca scop al instruirii la informatică

Computational thinking as a purpose of computer training

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v24i2.7-20
CZU: 37.016.046:004

Pag. 7-20

Cabac Valeriu
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 8 iulie 2021


Rezumat

Scopurile instruirii la informatică în școală au evoluate pe parcursul anilor: de la alfabetizarea informatică la formarea culturii informaționale și a competențelor TIC. În ultimii ani în didactica informaticii a devenit populară noțiunea de gândire computațională, considerată drept un mod de gândire specific informaticii. Gândirea computațională nu se identifică cu gândirea algoritmică, cultura informațională și tinde să ocupe poziția unui scop important al instruirii la informatică.

The objectives of computer science instruction in schools have evolved over the years: from computer literacy to information culture and ICT skills training. In recent years, the notion of computational thinking has become popular in computer science teaching, as a way of thinking specific to computer science. Computational thinking is not identified with algorithmic thinking, information culture and tends to occupy the position of an important goal of computer science education.

Cuvinte-cheie
informatica școlară, gândire algoritmică, cultura informaţională, gândire computațională,

school informatics, algorithmic thinking, information culture, computational thinking