Dimensiunea artistică a formării interpretului pianist: de la origini la contemporanietate
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
303 1
Ultima descărcare din IBN:
2022-03-23 09:00
SM ISO690:2012
TETELEA, Margarita, CUCER, Veronica. Dimensiunea artistică a formării interpretului pianist: de la origini la contemporanietate. In: Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan, 11-12 decembrie 2015, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, p. 13. ISBN 978-9975-50-161-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan 2015
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan"
Bălți, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Dimensiunea artistică a formării interpretului pianist: de la origini la contemporanietate

Artistic dimension in training interpreter pianist: from its origins to modernity


Pag. 13-13

Tetelea Margarita1, Cucer Veronica2
 
1 Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi,
2 Școala de arte ''Ciprian Porumbescu'', Bălți
 
 
Disponibil în IBN: 8 iulie 2021


Rezumat

Muzica este o artă, şi calea de înaintare spre ea trebuie să fie la fel „artistică”. De aceea, traseul de intrare în lumea muzicii se va realiza pe „uşa din faţă” – pe calea artisticului, a poeticului, a frumosului şi a farmecului ei. Articolul scoate în evidenţă unele aspecte psiho-pedagogice de formare a competenţelor interpretative ale elevului pianist, având ca bază atât teoriile și metodele tradiționale de predare a pianului, cât și abordarea modernă a acestui act. În acest context, în articol se dă referința la activitatea pedagogico-artistică a pianistului și pedagogului contemporan, profesor universitar Serghei Covalenco.

Music is an art, and the way forward to it must be also "artistic" one. Therefore, the route of entry into the world of music will be performed on the "front door" – the path of the artist, the poetic, the beauty and charm. Article highlights some pedagogical skills training aspects of the student pianist, perfor-ming has as the basis of both traditional methods and theories of teaching piano and modern approach this act. In this context, the article gives reference to the pedago-gical and artistical work of the pianist anda university professor Serghei Covalenco.

Cuvinte-cheie
învăţământ artistic, competenţe interpretative, raport tehnico-artistic, relaţia elev – muzică, pedagog-pianist,

artistic education, skills interpretative report technical - artistic, relationship music student, teacher-pianist