Articolul precedent |
Articolul urmator |
360 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-20 15:55 |
SM ISO690:2012 GAGIM, Ion. Copilul și sunetul sau despre educația muzicală. In: Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan, 11-12 decembrie 2015, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, pp. 3-4. ISBN 978-9975-50-161-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan 2015 | |||||
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan" Bălți, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | |||||
|
|||||
Pag. 3-4 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Educația muzicală se rezumă, în fond, la relația dintre copil (per-soana umană) și sunet. Pentru că aici se află cheia problemei. Materia muzicii este sunetul (muzical). Comunicarea cu sunetul muzicii, aducător de semnificații speci-fice, descifrarea acestor semnificații, înțelegerea (percepția-trăirea) lor, aproprierea-interiorizarea substanței armonice a muzicii (sunetului muzical), acordajul interio-rului (universului sufletesc-spiritual) în „tonalitatea” lor „celestă”, atingerea, prin aceasta, a stării de muzică, „coordonarea” gândurilor, realizarea acțiunilor și mani-festarea unui comportament co-raportat la legile universal-cosmice, divine ale mu-zicii – acestea și constituie, în esență, conținutul și finalitatea activității de educație muzicală a omului. Instaurarea la nivel de conștiință a eu-lui interior al acestei relații presupune respectarea din partea profesorului a unei metodologii didactice specifice, care își are începutul și se fondează pe legile proprii ale muzicii. Principiile general-didactice exercită, în cazul dat, rolul de organizare a procesului stabilirii comuniunii „copil-muzică”, de colaborare și de sprijin a activității muzical-didactice propriu-zise, dar nu de dominare sau, cu atât mai mult, de substituire a ei pe un plan „extramuzical”. Elaborarea unei astfel de metodologii se află la ordinea zilei, or nerespectarea ei (după cum arată practica largă) conduce la „îndepărtarea” copilului de substanța pură a muzicii, realizându-se, prin aceasta, nu educație muzicală în sensul direct și suprem al noțiunii, dar „educație în jurul muzicii”. |
|||||
Cuvinte-cheie educaţia muzicală, relația copil-sunet, comunicarea cu sunetul muzicii, descifrarea semnificațiilor sunetului, universul sufletesc-spiritual, music education, relationship between the child and the sound, communication with sound, deciphering sound meaning, soul and spirit universe |
|||||
|