Învăţarea autonomă a limbii şi a limbajelor terminologice
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
406 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-08 10:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091:811’276.6 (1)
Organization of instruction (530)
Languages (3219)
SM ISO690:2012
COSOVAN, Olga. Învăţarea autonomă a limbii şi a limbajelor terminologice. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 3(127), pp. 28-31. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5036333
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(127) / 2021 / ISSN 1810-6455

Învăţarea autonomă a limbii şi a limbajelor terminologice

Learning a Language and Various Terminologies Autonomously

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5036333
CZU: 37.091:811’276.6

Pag. 28-31

Cosovan Olga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 7 iulie 2021


Rezumat

Indiferent de studiile pe care le face, orice persoană învaţă, constant şi autonom, limba în care comunică. Declarată drept competenţă specifică studiului limbii de instruire, învăţarea autonomă a limbii nu se poate limita la cunoaşterea şi uzul dicţionarelor; ea creează platforme virtuale de asimilare a oricăror cunoştinţe prin intermediul asimilării termenilor. Platforma dată funcţionează şi dincolo de limitele şcolii, când, în virtutea unor experienţe de viaţă, învăţăm terminologia medicală, IT, cea din domeniile adiacente vieţii cotidiene – construcţii, artă culinară, vestimentaţie etc. Strategic, această învăţare autonomă include într-un şir de clustere virtuale unităţile lexicale din diferite câmpuri şi orice achiziţie ulterioară trebuie să-şi găsească loc în clusterul potrivit, în corespundere cu domeniul.

Regardless of the type of education they are undergoing, every person is constantly and autonomously learning the language they communicate in. Set as a skill specific to the study of the language of instruction, autonomous language study cannot be reduced to the mere acquaintance with and use of dictionaries; it creates virtual platforms for the assimilation of knowledge through the assimilation of terminology. This platform remains equally functional beyond school boundaries, when, in virtue of circumstances, we learn medical or IT terminology, as well as the terminology pertaining to domains adjacent to our daily life – constructions, culinary arts, fashion etc. Strategically speaking, this autonomous learning distributes the lexical units derived from various fields into a series of virtual clusters, and each subsequent lexical acquisition will need to find its place in the appropriate cluster, according to domain.

Cuvinte-cheie
limba de instruire, competenţă specifică, unitate de competenţă, dicţionar, sistem terminologic,

language of instruction, specific competence, competence unit, dictionary, terminological system