Dezvoltarea competentelor digitale la studentii de la specialitatile non-IT in conditiile instruirii la distanta la unitatea de curs "Tehnologii informationale si comunicationale"
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
428 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 14:16
SM ISO690:2012
POPOV, Lidia. Dezvoltarea competentelor digitale la studentii de la specialitatile non-IT in conditiile instruirii la distanta la unitatea de curs "Tehnologii informationale si comunicationale". In: Mathematics and Information Technologies: Research and Education, Ed. 2021, 1-3 iulie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2021, pp. 127-128.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Mathematics and Information Technologies: Research and Education 2021
Conferința "Mathematics and Information Technologies: Research and Education"
2021, Chişinău, Moldova, 1-3 iulie 2021

Dezvoltarea competentelor digitale la studentii de la specialitatile non-IT in conditiile instruirii la distanta la unitatea de curs "Tehnologii informationale si comunicationale"


Pag. 127-128

Popov Lidia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 2 iulie 2021


Rezumat

La etapa actual˘a, un loc important ˆın formarea unui specialist care urmeaz˘a s˘a activeze ˆın condit¸iile societ˘at¸ii informat¸ionale ˆıl ocup˘a competent¸a digital˘a. La o manifestare de ˆınmˆanare a certificatelor de Aptitudini ECDL, Jose Manuel Barroso a declarat: ”Aptitudinile IT reprezint˘a o competent¸˘a de baz˘a, precum cititul ¸si scrisul, acesta fiind mesajul pe care Comisia European˘a ˆıl transmi-te c˘atre tot¸i cet˘at¸enii europeni. ˆIn situat¸ia economic˘a actual˘a dificil˘a, mult¸i angajat¸i vor avea nevoie s˘a fie reinstruit¸i ¸si competent¸ele IT pe care le pot dobˆandi ˆıi vor ajuta s˘a g˘aseasc˘a noi oportunit˘at¸i pentru o viat¸˘a mai bun˘a”. ˆIn aceast˘a lucrare ne-am pus ca obiectiv s˘a descriem cum are loc dezvoltarea competent¸elor digitale la student¸ii de la specialit˘at¸ile non-IT ˆın condit¸iile instru-irii la distant¸˘a, la unitatea de curs ”Tehnologii informat¸ionale ¸si comunicat¸io-nale”. Atˆat universitatea noastr˘a, cˆat ¸si alte institut¸ii de ˆınv˘at¸˘amuant superior din RM au ca obiectiv major preg˘atirea speciali¸stilor la un nivel compatibil cu standardele europene ¸si cu cerint¸ele piet¸ei muncii, ceea ce se realizeaz˘a prin perfect¸ionarea planurilor de ˆınv˘at¸˘amˆant, elaborarea ¸si modernizarea curriculu-murilor la unit˘at¸ile de curs orientate atˆat spre formarea, cˆat ¸si spre dezvoltarea competent¸elor digitale ¸si asigurarea procesului de ˆınv˘at¸˘amˆant cu cadre didactice de ˆınalt˘a calificare. Competent¸a digital˘a este o abilitate esent¸ial˘a a caracteristicii de calificare a unui specialist contemporan care activeaz˘a ˆın condit¸iile unei societ˘at¸i informa-t¸ionale bazate pe cunoa¸stere. Exigent¸ele ˆınaintate fat¸˘a de viitorii speciali¸sti de la specialit˘at¸ile non-IT vizeaz˘a pe lˆang˘a nivelul ˆınalt de preg˘atire teoretic˘a ¸si practic˘a, posedarea competent¸elor digitale pentru activitatea profesional˘a ˆıntr-un mediu informat¸ional ˆın permanent˘a schimbare. Activitatea unui specialist modern presupune utilizarea unei diversit˘at¸i enorme de date ¸si informat¸ii pro-fesionale provenite din diferite surse ¸si avˆand un grad diferit de prelucrare, ceea ce necesit˘a posedarea diferitor tehnologii speciale pentru colectarea, analiza, prelucrarea, prezentarea ¸si aplicarea acestora. De la un timp, tehnologiile informat¸ionale ¸si comunicat¸ionale au deschis u¸sile tuturor domeniilor profesionale, iar competent¸a digital˘a a devenit un parametru indispensabil al speciali¸stilor din orice domeniu de activitate uman˘a.