Organizarea interacțiunii conversaționale în discursul academic
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
422 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-13 10:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
81`42:001 (1)
Linguistics and languages (4990)
Science and knowledge in general. Organization of intellectual work (1373)
SM ISO690:2012
ENI, Mihaela. Organizarea interacțiunii conversaționale în discursul academic. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2021, nr. 4(144), pp. 88-92. ISSN 1811-2668. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5024503
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 4(144) / 2021 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

Organizarea interacțiunii conversaționale în discursul academic

Organisation of conversational interaction in academic discourse

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5024503
CZU: 81`42:001

Pag. 88-92

Eni Mihaela
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 25 iunie 2021


Rezumat

În prezentul articol ne propunem să analizăm structura discursului academic din perspectiva interacțiunii conversa-ționale. Pornind de la ideea susținută de cercetătorii lingviști, conform căreia enunțul este interpretat drept unitate sin-tactică folosită pentru realizarea actelor de vorbire, iar discursul fiind secvența de enunțuri care îl alcătuiesc, vom încerca să identificăm, în baza unui discurs academic rostit la o manifestare științifică, actele de vorbire și să le anali-zăm, stabilind tipurile perechilor de adiacență formate de actele de vorbire și structura interacțiunii conversaționale, în cazul unui dialog.

In this article, we aim to analyse the structure of academic discourse from the perspective of conversational interaction. Starting with the idea supported by linguists, according to which the statement is interpreted as the syntactic unit used to perform speech acts, and the speech being the sequence of statements that make it up, we will try to identify the speech acts based on an academic speech made at a scientific event and analyse them by establishing the types of adjacency pairs formed by speech acts and the structure of conversational interaction in the case of a dialogue.

Cuvinte-cheie
discurs/text academic, interacțiune conversațională, acte de vorbire, perechi de adiacență,

academic speech/text, conversational interaction, speech acts, adjacency pair