Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
784 43 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-25 21:08 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.32+37.02 (1) |
Education (14076) |
General questions of didactics and method (1190) |
SM ISO690:2012 ŞCHIOPU, Constantin, VÎLCU, Marcela. Lecția netradițională versus lecția clasică: repere teoretico-metodologice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2021, nr. 5(145), pp. 53-57. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4888681 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | |||||
Numărul 5(145) / 2021 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | |||||
|
|||||
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4888681 | |||||
CZU: 371.32+37.02 | |||||
Pag. 53-57 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
În articol sunt abordate conceptele de lecție clasică și lecție netradițională/necanonică. În cadrul investigației noastre încercăm să răspundem la câteva întrebări importante referitoare la caracterul și specificul lecției netradiționale/necanonice, evident, văzută în raport cu modelul clasic, la avantajele și impactului ei asupra elevilor, la afirmarea acesteia, de rând cu lecția tradițională, ca microsistem, la tipurile posibile, condițiile de organizare și de desfășurare a ei. Astfel, sunt actualizate un șir de definiții ale lecției clasice ce aparțin cercetătorilor M.Ionescu, I.Cerghit, S.Cristea, J.A. Comenius, J.F. Herbart, O.Decroly, E.Claparède, J.Dewey, A.Ferrière ș.a. Totodată, este definit conceptul de lecție netradițională, sunt relevate fundamentele ei teoretico-metodologice (teorii, principii, condiții de organizare și desfășurare). Din șirul de lecții netradiționale se face referință la următoarele: lecţia-ecranizare a operei literare, lecţia-proces judiciar, lecţia cercetare/investigaţie, lecţia-instruire reciprocă, lecţia-ateliere de lectură, lecţia-comunicare non-stop, lecţia-studiu de caz, lecţia-licitaţie de idei, lecţia-dezbatere parlamentară, lecţia- simulare a întâlnirii cu personajele operei literare, lecția- dramatizare, lecţia de creaţie literară. |
|||||
Cuvinte-cheie lecție clasică, lecție netradițională, structura, elev, profesor, principii, teorii, classical lesson, non-traditional lesson, structure, student, teacher, principles, theories |
|||||
|