Bienala internațională de gravură din Chișinău în contextul european
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
373 6
Ultima descărcare din IBN:
2022-01-27 10:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
76.091 (6)
Graphic art, printmaking. Graphics (131)
SM ISO690:2012
RAŞCHITOR, Tatiana. Bienala internațională de gravură din Chișinău în contextul european . In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 1(38), pp. 210-214. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 1(38) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Bienala internațională de gravură din Chișinău în contextul european

International engraving biennial from Chisinau in the european context

CZU: 76.091

Pag. 210-214

Raşchitor Tatiana
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 26 mai 2021


Rezumat

Urmărind cronicele artistice ale ultimilor ani, semnalăm revigorarea interesului față de arta gravurii. Inițial, la Ljubljana (1955), apoi la Cracovia, Varna, Ploiești, Cluj-Napoca, Timișoara, Ținutul Secuiesc, București, Tulcea și Iași, s-a format o tradiție durabilă de organizare a bienalelor internaționale de gravură. Această practică a fost preluată și aplicată la Chișinău, unde s-a statornicit Bienala Internațională de Gravură care, în anul 2019, a celebrat cea de-a V-a ediție. Evoluția Bienalei Internaționale de Gravură din Chișinău pe parcursul a celor 10 ani de existență a avut un ritm ascendent. Acest lucru se refl ectă în creșterea numărului participanților, în diversifi carea constantă a tehnicilor gravurii prezente pe simeze, în îmbogățirea diapazonului tematic și sporirea vizibilității internaționale. Componența internațională, spiritul competitiv și cerințele profesioniste elevate transformă Bienala Internațională de Gravură într-un eveniment cultural semnifi cativ.

Following the artistic chronicles of the last years, we fi nd an increased interest in the engraving art. First, in Ljubljana (1955) then in Krakow, Varna, Ploiesti, Cluj-Napoca, Timisoara, the Szekely Land, Bucharest, Tulcea and Iasi, a long-lasting tradition of organizing international print biennial festivals was formed. This practice was taken over and implemented in Chisinau, where the International Engraving Biennial was founded, which in 2019, celebrated its fift h edition. The evolution of the International Engraving Biennial from Chisinau during its 10 years of existence has had an upward trend. This factor is refl ected in an increase in the number of participants, the constant diversifi cation of engraving techniques, the enrichment of the thematic range, and the increase of international visibility. International gatherings, the spirit of competition and the high standards of professional requirements transform the International Engraving Biennial into an important cultural event.

Cuvinte-cheie
gravură, stampă, internaţional, European, bienală, Chisinau,

engraving, print, international, European, biennial, Chisinau