Impactul crizei mondiale asupra artistului
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
275 2
Ultima descărcare din IBN:
2021-06-18 17:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
7:316.422.6 (2)
THE ARTS. RECREATION. ENTERTAINMENT. SPORT (5921)
Social processes. Social dynamics (580)
SM ISO690:2012
IAȚEȘEN, Mihai-Cosmin. Impactul crizei mondiale asupra artistului. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 1(38), pp. 202-210. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 1(38) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Impactul crizei mondiale asupra artistului

The impact of world crisis on the artist

CZU: 7:316.422.6

Pag. 202-210

Iațeșen Mihai-Cosmin
 
Universitatea de Arte „George Enescu”, Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 26 mai 2021


Rezumat

Noua criză mondială determinată de extinderea pandemiei cu virusul COVID-19 la scară globală a impus o serie de adaptări și reconfi gurări nu numai în ceea ce privește distanțarea socială, tele-munca sau instruirea online, ci și o serie de abordări diferite în domeniul educației artistice și a culturii. Efectele cauzate de criză produc o serie întreagă de discrepanțe în domeniul învățământului artistic care îi pot altera dimensiunile sale culturale. Dimensiunile culturale ale învățământului artistic se axează pe resursele didactice și pe obiectivele educației estetice, dar și pe mijloacele specifi ce. Aceste obiective sunt structurate pe baza unui sistem de valori la care au aderat treptat toți factorii educaționali. Mutațiile ce se produc datorită distanțării sociale se refl ectă și asupra artei, având, în cele din urmă, legătură cu trăirile și emoțiile specifi ce spiritului artistic.

The new global crisis caused by the spread of the COVID-19 virus pandemic on a global scale has required a series of adaptations and reconfi gurations not only in terms of social distancing, teleworking or online training, but also a number of diff erent approaches in the fi eld of artistic education and culture. The effects caused by the crisis produce in the fi eld of artistic education a whole series of discrepancies that can alter its cultural dimensions. The cultural dimensions of artistic education focus on the teaching resources and the objectives of aesthetic education, but also on specifi c means. These objectives are structured on the basis of a system of values to which all the educational factors have gradually adhered. The mutations that occur due to the social distance are also refl ected on art, being ultimately related to the feelings and emotions specifi c to the artistic spirit.

Cuvinte-cheie
artă, materie, formă, spirit, criză, tradiţie, tehnologie, metamorfoză,

art, matter, form, Spirit, crisis, tradition, technology, metamorphosis