Orientări psihopedagogice în procesul de formare a studentului actor
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
297 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-19 19:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.071.2-057.875:37.013.77+37.013.77 (1)
Theatre. Stagecraft. Dramatic performances (521)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3844)
SM ISO690:2012
MORARU, Iuliana. Orientări psihopedagogice în procesul de formare a studentului actor. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 1(38), pp. 166-169. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 1(38) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Orientări psihopedagogice în procesul de formare a studentului actor

Psycho-pedagogical orientations in the process of the student-actor formation

CZU: 792.071.2-057.875:37.013.77+37.013.77

Pag. 166-169

Moraru Iuliana
 
Universitatea de Arte „George Enescu”, Iaşi
 
Disponibil în IBN: 26 mai 2021


Rezumat

Toate teoriile despre arta actorului presupun un punct de întâlnire. Nu contează unde se afl ă acest punct, important este ca acesta să existe, să defi nească obiectivele de urmat şi să conducă spre aceleaşi fi nalităţi. În şcolile de teatru nu este înţeles corect întotdeauna termenul de metodă. Astfel, „actorie” nu este acelaşi lucru cu arta actorului, interpretare nu e sinonim cu creaţie, după cum a învăţa nu înseamnă a asimila un sistem. În Atelierul experimental noi căutăm calea, procesul sau ansamblul de procedee prin care se poate ajunge la afl area propriilor soluţii, la propriile adevăruri. Într-un cuvânt, căutăm metoda. Marile şcoli de artă dramatică şi iluştrii pedagogi de teatru (Stanislavski, Tairov, Meyerhold, Michael Cehov, Grotowski) au urmărit să descopere drumul spre centrul iradiant al creativităţii actorului care, odată activat, declanşează în mod natural fenomenul miraculos prin care se împlinesc toate aspectele apariţiei pe lume a personajului viu.

All the theories about the actor’s art imply a meeting point. It does not matter where such a point is, it is important that it exists, that it defines the objectives to follow and leads to the same ends. In theater schools, the term method is not always understood correctly. Thus, „acting” is not the same as actor’s art, performance is not synonymous with creation, and also learning does not mean to assimilate a system. In the Experimental Workshop, we are searching for the path, the process, or the set of procedures through which one can find out his own solutions, his own truths. In a word, we are looking for the method. The great dramatic art schools and the famous theater pedagogues (Stanislavski, Tairov, Meyerhold, Michael Chekhov, Grotowski) sought to discover the path to the radiant center of the actor’s creativity, which, once activated, naturally triggers the miraculous phenomenon through which all the aspects of the living character’s birth are met.

Cuvinte-cheie
pedagogie teatrală, atelier experimental, şcoală de teatru, arta actorului, creaţie, metodă, Ion Cojar,

theater pedagogy, experimental workshop, theater school, actor’s art, creation, Method, Ion Cojar