Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
297 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-19 19:33 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
792.071.2-057.875:37.013.77+37.013.77 (1) |
Theatre. Stagecraft. Dramatic performances (521) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3844) |
SM ISO690:2012 MORARU, Iuliana. Orientări psihopedagogice în procesul de formare a studentului actor. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 1(38), pp. 166-169. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | |||||
Numărul 1(38) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | |||||
|
|||||
CZU: 792.071.2-057.875:37.013.77+37.013.77 | |||||
Pag. 166-169 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Toate teoriile despre arta actorului presupun un punct de întâlnire. Nu contează unde se afl ă acest punct, important este ca acesta să existe, să defi nească obiectivele de urmat şi să conducă spre aceleaşi fi nalităţi. În şcolile de teatru nu este înţeles corect întotdeauna termenul de metodă. Astfel, „actorie” nu este acelaşi lucru cu arta actorului, interpretare nu e sinonim cu creaţie, după cum a învăţa nu înseamnă a asimila un sistem. În Atelierul experimental noi căutăm calea, procesul sau ansamblul de procedee prin care se poate ajunge la afl area propriilor soluţii, la propriile adevăruri. Într-un cuvânt, căutăm metoda. Marile şcoli de artă dramatică şi iluştrii pedagogi de teatru (Stanislavski, Tairov, Meyerhold, Michael Cehov, Grotowski) au urmărit să descopere drumul spre centrul iradiant al creativităţii actorului care, odată activat, declanşează în mod natural fenomenul miraculos prin care se împlinesc toate aspectele apariţiei pe lume a personajului viu. |
|||||
Cuvinte-cheie pedagogie teatrală, atelier experimental, şcoală de teatru, arta actorului, creaţie, metodă, Ion Cojar, theater pedagogy, experimental workshop, theater school, actor’s art, creation, Method, Ion Cojar |
|||||
|